Patronka - św. Teresa od Dzieciątka Jezus

Patronka - opiekunka uczniów

Jeśli zgłębimy życiorys świętej Teresy, możemy spostrzec, iż nie miała ona łatwego dzieciństwa. Rozpieszczana przez siostry, jako najmłodsza z rodzeństwa i hołubiona przez ukochanego ojca, była nadwrażliwa, zdarzało się, że płakała niemal bez powodu. Wszelkie niepowodzenia i upokorzenia przeżywała dość boleśnie. Ucząc się na pensji u sióstr benedyktynek doświadczała niezrozumienia ze strony nauczycieli. Doznawała przykrości i złośliwości także od koleżanek. Swoje szkolne lata Teresa tak opisuje:
"Często słyszałam, że czas spędzony w szkole jest najlepszym i najprzyjemniejszym okresem w życiu. Niestety, w moim przypadku tak nie było; pięć lat, które w niej spędziłam, to lata najsmutniejsze w moim życiu (...)"
Święta Teresa przeżywała trudności w latach szkolnych, dlatego może zrozumieć różne, dzisiejsze problemy uczniów.
Jej późniejsze życie zakonne także nie było łatwe. Plan dnia przewidywał wiele obowiązków, m. in.: bardzo wczesne wstawanie, skromne posiłki, zachowanie milczenia w pewnych porach dnia, posłuszeństwo. Dobrowolne poddanie się przez Teresę tym doświadczeniom i dyscyplinie sprawia, że opieka świętej staje się wielką pomocą dla uczniów, również poddanych wymaganiom szkolnym.

Patronka - opiekunka nauczycieli

Jako mistrzyni nowicjatu w zakonie karmelitanek święta Teresa jest bliska powołaniu nauczyciela. Jedna z rzeźb nieopodal bazyliki w Lisieux została wręcz nazwana "ŚWIĘTA TERESA NAUCZYCIELKA".
W swoich pismach pracę nauczyciela Mała Teresa przyrównuje do pracy ogrodnika:
"Pan Bóg nie potrzebuje nikogo do wykonywania swego dzieła, ale tak jak pomaga wytrawnemu ogrodnikowi wyhodować rzadkie i delikatne rośliny, dając mu do tego potrzebną wiedzę, sobie zaś zastrzegając dawanie im wzrostu, tak samo i Jezus chce, aby mu pomagano."
Cytat ten zamieściliśmy w uroczystej uchwale podpisanej przez Radę Szkoły, Radę Pedagogiczną i uczniów.

Patronka mieszkająca w Podkowie Leśnej

W Podkowie Leśnej usytuowany jest Dom Generalny Zgromadzenia Sióstr św. Teresy od Dzieciątka Jezus. W kaplicy zgromadzenia znajdują się relikwie świętej. Dzięki temu zaznacza się również jej fizyczna obecność.

Ważne informacje

Biuletyn szkolny

Biuletyn jest wydawany cyklicznie. Tutaj mogą Państwo ściągnąć biuletyn w wersji elektronicznej (pliki Adobe Reader).
>

Aktualności

17-08-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
W wakacje kontynuujemy modlitwę o pokój w Ukrainie


 

W czasie wakacji kontynnujemy modlitwę o pokój w Ukrainie
- zapraszamy do wspólnej modlitwy
 
W każdą środę wakacji o g.19.30
Dzisiaj 17 sierpnia,  modlimy się odmawiając Tajemnice Chwalebne różańca.
 
Link do spotkania: https://meet.google.com/shq-nqps-dxh
 
 
08-08-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Wyprawka pierwszoklasisty

WYPRAWKA, KLASA 1 2022/2023

ZESZYTY

2 x zeszyt a5 16 kartkowy w kratkę

dzienniczek (np. zeszyt 16 kartkowy w kratkę)

2 x zeszyt a5 16 kartkowy w trzy linie

1 x zeszyt a4 32 kartkowy w trzy linie

PRZYBORY DO PISANIA

3 x gruby ołówek (polecamy “trójkątny”)

temperówka

gumka do ścierania

linijka

PRZYBORY PLASTYCZNE

kredki ołówkowe

pastele

flamastry

farby plakatowe

plastelina

1 małe opakowanie ciastoliny lub innej podobnej masy

4 pędzle różnej grubości

blok techniczny biały a3

blok techniczny kolorowy a3

blok rysunkowy kolorowy a4

nożyczki

klej w sztyfcie

INNE

teczka z gumką

skoroszyt z “wąsami”

obuwie na zmianę + worek strój na w-f (spodenki, koszulka, obuwie)+ worek

śniadaniówka + bidon

02-08-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
1 sierpnia w Podkowie Leśnej

Tradycją podkowiańską stały się już spotkania tego dnia o godzinie „W”, przy grobach Warszawskich Powstańców. Punktualnie o 17.00 wyje syrena, składane są wiązanki i zapalane znicze świadczące o naszej pamięci dla tamtych ludzi i wydarzeń. Ci, którzy przybyli wczoraj na miejski cmentarz, mieli okazję spotkać dwoje uczestników Powstania i posłuchać ich relacji, bardzo poruszających.

Nasi goście w roku 1944 byli nastolatkami, a po niemal osiemdziesięciu latach byli w stanie odtworzyć swoje wspomnienia dzień po dniu, tak mocno wszystko to wryło się w ich pamięć. Mówili o pewnej sztafecie pokoleń, o ich własnych spotkaniach z ludźmi, którym Polska zawdzięczała niepodległość w roku 1918 i o naszym spotkaniu wczorajszym. To nie przypadek. Teraz nasza kolej, by stanąć na straży pamięci.

Obecność przedstawicieli trzech szkół i ich pocztów sztandarowych dodała powagi tej uroczystości i była bardzo wymowna.

Kinga Gaworska

29-07-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Wakacyjne wspomnienie o śp. Dorocie Cywińskiej

30 czerwca br. zmarła Pani Dorota Cywińska. W 1993 r. była skarbnikiem Klubu Inteligencji Katolickiej w Warszawie. Do roku 2008 KIK był organem prowadzącym naszą Szkołę. W znacznej mierze dzięki  Pani Dorocie udało się zrealizować pomysł dający stabilizację lokalową do czasu wybudowania nowego budynku. A było to tak.

To nie powinno się udać, a jednak…

W 1993 r., po czterech latach funkcjonowania Szkoła okrzepła. Zajmowaliśmy parter willi Błękit przy ul. Modrzewiowej 41, należący do Fundacji Lumen, założonej przez ks. Leona Kantorskiego. Mimo, że dwa lata wcześniej udało się pozyskać dla klas najmłodszych lokal przy Al. Lipowej, w Błękicie robiło się coraz ciaśniej. Rok szkolny 1993/94 niósł niebezpieczeństwo, że zabraknie pomieszczenia dla kolejnej klasy. Jednym z rozwiązań było „wejście” na piętro Błękitu, ale tam kto inny był właścicielem.

Ksiądz Leon upoważnił Szkołę do rozmów z właścicielami piętra o ewentualnym odkupieniu. Rozmowy były trudne, a rozbieżność ceny nie wróżyła powodzenia w szybkim zakończeniu negocjacji. Współwłaściciele chcieli 300 mln zł, my byliśmy w stanie zapłacić 200 mln zł (kwoty w starych złotych, przed denominacją z 1995 r.).

I tu w naszej opowieści pojawia się Klub Inteligencji Katolickiej. Jako organ prowadzący Szkołę, Klub nie ingerował w działalność szkoły, ale w kluczowych momentach zawsze nas wspierał. Szczęśliwie kilka tygodni wcześniej sprzedał nieruchomość w Markach i nie miał precyzyjnego planu, co zrobić z tą gotówką.

W trakcie naszych rozmów w Klubie wspomniana Pani Dorota Cywińska przedstawiła pomysł pomocy Szkole w wykupieniu piętra willi Błękit za pieniądze Klubu, z gwarancją wykorzystania pomieszczeń szkolnych jako bazy noclegowej w weekendy na wyjazdy grup KIK-owskich.

Ciągle była jednak trudność w postaci zgody współwłaścicieli na transakcję i ustalenie ostatecznej ceny. Pojawił się też nowy problem - kto ma być właścicielem zakupionego piętra?

Wydawało się, że naturalnym właścicielem powinien być KIK jako podmiot płacący za lokal. Szkoła jako instytucja nie mająca osobowości prawnej nie mogła stać się właścicielem piętra. Ks. Leon upierał się, że Błękit powinien mieć jednego właściciela - Fundację Lumen. Podzielaliśmy to stanowisko, bo mieliśmy złe doświadczenia z zarządzaniem budynkiem będącym współwłasnością.

Decydującym o rozstrzygnięciu tej sprawy było posiedzenie Zarządu KIK-u w czerwcu 1993 r. Razem z ks. Leonem uczestniczyłem w tym spotkaniu. Ksiądz twardo przedstawił swoje stanowisko. Widziałem, że nie zrobiło to dobrego wrażenia. Próbowałem łagodzić, mówiąc, że zarządzanie współwłasnością jest bardzo trudne i stąd tak zdecydowana postawa ks. Leona. Pod koniec rozmowy byłem przekonany, że decyzja nie będzie dla nas korzystna. Po dyskusji Zarząd jednak przyjął uchwałę pozytywną. Darował 200 mln zł na wykup piętra w Błękicie i zgodził się, by właścicielem była Fundacja, a jedynym zabezpieczeniem miał być wpis do księgi wieczystej o wykorzystaniu willi przez Szkołę i KIK w okresie 8 lat bezpłatnie, a w następnych latach odpłatnie. Po spotkaniu zorientowałem się, że wśród członków Zarządu byli dawni studenci ks. Leona z lat duszpasterstwa akademickiego i to przechyliło szalę na naszą korzyść.

Ostatecznie transakcja została zawarta w ostatnim tygodniu lipca 1993 r. za kwotę 265 mln zł. Kiedy uzyskaliśmy prawo do użytkowania piętra budynku został nam tylko miesiąc na przeprowadzenie koniecznego remontu. Całość prac (łącznie z wymianą dachu) wykonała firma jednego z rodziców, Pana Witolda Grądzkiego tak sprawnie, że nowy rok szkolny rozpoczęliśmy jedynie z dwudniowym opóźnieniem.

Cały pomysł obciążony był dużym ryzykiem. Jakiekolwiek potknięcie i nic by się nie udało. A jednak…

Z  dzisiejszej perspektywy widzę jak wspierała nas Opatrzność Boża poprzez pomoc wielu życzliwych osób takich jak Pani Dorota Cywińska.

Po latach jeden z członków Zarządu z humorem wspominał wystąpienie ks. Leona – „Po raz pierwszy zdarzyło się tak, że na spotkaniu Zarządu KIK-u, ktoś od nas coś chciał i na nas krzyczał”.

Grzegorz Dąbrowski

14-07-2022
Autor: Mariusz Traczyk
Dyżury sekretariatu w wakacje

Szanowni Państwo,

od 13 do 31 lipca sekretariat szkoły będzie NIECZYNNY

Wakacyjny dyżur sekretariatu w godz. 9:00 - 14:00

  1-2 sierpnia,

  oraz od 16 sierpnia - do końca wakacji.

 

01-07-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Wyniki egzaminu ósmoklasisty

W piątek, 1 lipca Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła wyniki egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w maju  br. W całej Polsce w egzaminie uczestniczyło ponad 500 tys. uczniów (w tym ok. 6 150 uczniów z Ukrainy).

W naszej szkole do egzaminu przystąpiło 49 uczniów. 

przedmiot

szkoła

gmina

powiat

województwo

kraj

j. polski

80%

79%

66%

64%

60%

matematyka

90%

84%

67%

62%

57%

j. angielski

95%

88%

79%

72%

67%

Uczennica kl. 8a Hanna Wlazło (na zdjęciu) otrzymała maksymalne  wyniki z trzech części egzaminu. W całej Polsce jest ok. 400 takich uczniów. To drugi przypadek tak wysokiego wyniku w historii szkoły.

Czworo uczniów uzyskało podwójnego „maksa” z matematyki i języka angielskiego, a jedenaścioro uczniów ma 100% z matematyki lub z języka angielskiego. Uczniowie Ci zostaną uhonorowani przez Burmistrza Miasta wiecznymi Piórami św. Teresy.

Przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych za egzamin ósmoklasisty można otrzymać 100 punktów wg przelicznika:

  • Język polski (100%*0,35) = 35 pkt
  • Matematyka (100%*0,35) = 35 pkt
  • Język angielski (100%*0,3) = 30 pkt

Zaświadczenia z wynikiem egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają w piątek, 8 lipca.

Serdecznie dziękujemy i gratulujemy wszystkim tegorocznym Absolwentom naszej Szkoły, Rodzicom i Nauczycielom!

24-06-2022
Autor: Mariusz Traczyk
Rowerem do lata. Karta rowerowa w naszej szkole.

Czy rower Pani Hani Jarco ma wszystkie niezbędne elementy, by móc poruszać się po drogach? :D

Odpowiedź na to pytanie na pewno znają nasi tegoroczni  czwartoklasiści, którzy  w ubiegłą środę wyśmienicie zdali egzamin teoretyczny z wiedzy o ruchu drogowym. Wykazali się oni również wspaniałymi umiejętnościami podczas praktycznej części egzaminu na kartę rowerową, która odbyła się 22.06 na boisku szkolnym przy wielkim wsparciu i zaangażowaniu pana Kuby Trepczyńskiego. Nasi cykliści w ramach zaliczenia musieli  wykonać serię zadań  tj. przejazd slalomem,  skręt wraz z sygnalizowaniem manewru czy zatrzymanie w strefie.

Drodzy Rowerzyści, świetnie Wam poszło. Gratulacje!!!

 
PS. Tak, rower Pani Hani Jarco jest wyposażony na medal :D

 

 

15-06-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Harmonogram działań ósmoklasisty - rekrutacja do szkół ponadpodstawowych

 

Punktacja do szkół ponadpodstawowych w Warszawie w r.szk. 2021/2022

Jak policzyć punkty?

Plan naboru do szkół warszawskich

Dni otwarte

Rekrutacja - powiat pruszkowski

Rekrutacja - powiat grodziski

 

Harmonogram działań UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ

w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2022/2023

do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia prowadzonych przez m.st. Warszawę

 

 

REKRUTACJA ZASADNICZA

 

Termin

Podgląd oferty edukacyjnej

Publikacja oferty edukacyjnej szkół w elektronicznym systemie rekrutacji pod adresem: https://warszawa.edu.com.pl

 

od 29 kwietnia

Składanie wniosków o przyjęcie do szkół:

 

1a. Uczniowie klas ósmych warszawskich publicznych szkół podstawowych logują się do systemu, korzystając z zakładki „Zaloguj się” oraz wprowadzając login i hasło, uzyskane w macierzystych szkołach.

 

1b. Uczniowie klas ósmych szkół podstawowych: niepublicznych, artystycznych, spoza Warszawy samodzielnie zakładają konta w systemie, korzystając z zakładki „Zgłoś kandydaturę” i wprowadzając PESEL.

 

2. Kandydaci wypełniają wniosek w systemie. Mogą wskazać dowolną liczbę szkół prowadzonych przez m.st. Warszawę, a w nich dowolną liczbę oddziałów. Ich listę układają w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych.

 

3. Kandydaci składają wydrukowany i podpisany przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego wniosek oraz dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w szkole pierwszego wyboru osobiście lub elektronicznie.

 

Uwaga:

Kandydaci, którzy we wniosku na liście preferencji wskażą oddziały wstępne, dwujęzyczne, międzynarodowe, sportowe, mistrzostwa sportowego przygotowania wojskowego lub oddziały wymagające szczególnych indywidulanych predyspozycji  (niezależnie od kolejności na liście) składają wniosek w szkole pierwszego wyboru do 30 maja br.

 

od 16 maja

do 20 czerwca do godz. 15.00

 

Składanie wniosków o przyjęcie do oddziałówwstępnych, dwujęzycznych, międzynarodowych, sportowych, mistrzostwa sportowego, przygotowania wojskowego oraz oddziałów wymagających indywidualnych predyspozycji.

 

od 16 maja

do 30 maja do godz. 15.00

Sprawdzian kompetencji językowych do oddziałów dwujęzycznych/międzynarodowych

Kandydaci przystępują do sprawdzianu dla danego języka wszkole, która prowadzi taki oddział i została umieszczona najwyżej na liście preferencji.

Godzina przeprowadzenia sprawdzianu znajduje się na stronie danej szkoły.

 

jęz. hiszpański - 2 czerwca

 

jęz. angielski - 3 czerwca

 

jęz. francuski - 7 czerwca

 

jęz. niemiecki - 8 czerwca

 

Sprawdzian predyspozycji językowych do klas wstępnych

Kandydaci przystępują do sprawdzianu wszkole umieszczonej najwyżej na liście preferencji, która prowadzi taki oddział.

Godzina przeprowadzenia sprawdzianu znajduje się na stronie danej szkoły.

 

9 czerwca

Próba sprawności fizycznej do oddziałów sportowych/mistrzostwa sportowego/przygotowania wojskowego

Kandydaci przystępują do próby sprawności fizycznej.

Dokładne terminy znajdują się na stronie danej szkoły, która prowadzi takie oddziały.

 

od 31 maja

do 13 czerwca

 

termin ustala dyrektor szkoły

Sprawdzian uzdolnień kierunkowych do oddziałów wymagających szczególnych indywidualnych predyspozycji kierunkowych

Dokładne terminy znajdują się na stronie danej szkoły, która prowadzi takie oddziały.

 

od 31 maja

do 13 czerwca

 

termin ustala dyrektor szkoły

Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych oraz prób sprawności fizycznej

Listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki sprawdzianów zostaną ogłoszone w szkole,  w której kandydat do nich przystąpił (wyniki dostępne będą również w systemie rekrutacji).

 

do 15 czerwca

Kandydaci do szkół prowadzących kształcenie w zawodachotrzymują ze szkoły skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy w celu uzyskania zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (wykaz przychodni zostanie opublikowany na stronie internetowej Biura Edukacji: edukacja.um.warszawa.pl).

 

od 16 maja

do 25 lipca

Drugi termin na przeprowadzenie sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, prób sprawności fizycznej, uzdolnień kierunkowych

Jest on przeznaczony  dla  kandydatów, którzy z przyczyn niezależnych nie przystąpili do nich w pierwszym terminie, pod warunkiem, że  te oddziały zostały wskazane  we wniosku złożonym do 30 maja br.

Terminy sprawdzianów znajdują się na stronie danej szkoły.

 

do 7 lipca

 

termin ustala dyrektor szkoły

Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych oraz prób sprawności fizycznej przeprowadzonych w drugim terminie.

Listy osób, które uzyskały pozytywne wyniki, zostaną ogłoszone w szkole,  w której kandydat do nich przystąpił.

 

do 8 lipca

Wprowadzanie osiągnięć

Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych: niepublicznych, artystycznych, spoza Warszawy, samodzielnie wprowadzają do systemu oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie.

Osiągnięcia uczniów warszawskich publicznych szkół wprowadzają ich macierzyste szkoły.

 

od 24 czerwca

do 13 lipca do godz. 14.00

Podgląd wprowadzonych przez szkoły podstawowe osiągnięć, odnotowanych na świadectwie.

 

23 czerwca do godz. 15.00

Składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty

Kandydaci składają w szkole pierwszego wyboru:

- kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej,

- kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty,

- kopie innych wymaganych dokumentów.

 

Kopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej, którą kandydat ukończył. Kopie dokumentów mogą być składane osobiście lub elektronicznie na adres mailowy podany przez szkołę.

 

od 24 czerwca

do 13 lipca do godz. 15.00

 

Możliwość zmiany  decyzji  dotyczącej  wyboru szkół i oddziałów:

W celu wprowadzenia zmian we wniosku należy udać się do szkoły pierwszego wyboru z jednym z rodziców/opiekunów prawnych lub skontaktować się ze szkołą, aby zwrócić się do komisji o anulowanie złożonego wniosku, wprowadzić do systemu nowe informacje, wydrukować i podpisać nowy wniosek oraz złożyć go osobiście lub elektronicznie wraz z wymaganymi dokumentami  w nowej szkole pierwszego wyboru.

od 24 czerwca

do 13 lipca do godz. 15.00

 

Listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

 

20 lipca godz. 14.00

Potwierdzanie woli przyjęcia

Kandydaci potwierdzają wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani, poprzez złożenie oryginałów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.

 

Uwaga! Jeśli kandydat nie złoży oryginałów dokumentów we wskazanym terminie, nie zostanie przyjęty do szkoły. W przypadku braku możliwości złożenia zaświadczenia lekarskiego, rodzic/opiekun prawny kandydata informuje o tym dyrektora szkoły w terminie nie późniejszym niż 3 dni przed terminem opublikowania list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, wskazując przyczynę niedotrzymania terminu.

 

od 21 lipca

do 27 lipca do godz. 15.00

Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

28 lipca do godz. 14.00

 

REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA   (odbywa się bez użycia elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji)

 

Składanie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca

W rekrutacji uzupełniającej kandydaci nie wypełniają wniosku o przyjęcie w systemie elektronicznym. Składają go bezpośrednio w wybranej przez siebie szkole dysponującej wolnymi miejscami lub elektronicznie (formę określna dana szkoła). Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

od 1 sierpnia 

do 3 sierpnia do godz. 15. 00

 

Kandydaci do szkół prowadzących kształcenie w zawodach otrzymują ze szkoły skierowanie
 na badania do lekarza medycyny pracy w celu uzyskania zaświadczenia
o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.

 

od 1 sierpnia

do 12 sierpnia

Sprawdziany kompetencji językowych, predyspozycji językowych, prób sprawności fizycznej, uzdolnień kierunkowych

 

(dotyczy kandydatów, którzy nie przystąpili do nich w rekrutacji zasadniczej).

 

od 4 sierpnia

do 8 sierpnia

 

termin ustala dyrektor szkoły

Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych/kompetencji językowych oraz prób sprawności fizycznej

Listy osób, które uzyskały pozytywne wyniki sprawdzianów, zostaną ogłoszone  w tej szkole szkołach,  w której kandydat przystąpił do sprawdzianu.

 

do 11 sierpnia

Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych

 

Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

 

12 sierpnia

Potwierdzenie woli przyjęcia

 

Kandydaci potwierdzają wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani poprzez złożenie oryginałów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.

 

od 16 sierpnia

do 18 sierpnia do godz. 15.00

Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych

 

Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.

 

19 sierpnia do godz. 14.00

 

 

07-06-2022
Autor: Artur Błażejak
Srebro najmłodszych w Mazovia Cup

 Mazovia Cup - Turniej Gier i Zabaw Sportowych, to nowy kierunek tej edycji i na stałe już wejdzie do kalendarza imprez gmin zachodniego Mazowsza dla najmłodszych. Podkowa Leśna reprezentowana była przez uczniów z naszej szkoły. Prawo do startu miały dzieci z rocznika 2011 oraz młodsze. Zmagania polegały na jak najszybszym i bezbłędnym wykonaniu kolejnych torów przeszkód przez całą drużynę. Co trzy konkurencje, a było ich dwanaście, była runda pytań na temat sportu i za prawidłową odpowiedź można było zdobyć dodatkowe punkty. Alek Sado podczas tej rundy, dwukrotnie podwyższył stan punktów naszej drużyny. Rywalizacja odbywała się na różnych poziomach skomplikowania. Od najprostszych biegów do półmetka i z powrotem z przełożeniem szarfy, do torów podczas których należało wykonać skoki przez ławeczkę, przejście pod płotkiem, nad płotkiem, slalom czy przewroty gimnastyczne.  Do wyścigów stanęło pięć drużyn : Brwinów, Podkowa Leśna, Błonie, Leszno, Michałowice. Po dwunastu konkurencjach, z których każdej towarzyszyły ogromne emocje, Podkowa Leśna wywalczyła srebrny medal zdobywając tym samym tytuł Wicemistrza Mazovia Cup. W skład reprezentacji wchodzili: Ola Jamioła, Ania Szefler, Zosia Woźniak, Helena Korach, Hania Suszczewicz, Antek Tałasiewicz, Olek Laskowski, Alek Sado, Felek Guzowski, Franek Karbowicz.

Gratulujemy!

 

05-06-2022
Autor: Kamil Urbański
Piknik szkolny u św. Teresy

W sobotę, 4 czerwca, po dwóch latach przerwy, odbył się piknik św. Teresy. Sobotnie wydarzenie było okazją do rozmowy, integracji w ramach naszej szkolnej społecznosci. Piknik to masa dobrze znanych rodzinnych atrakcji i aktywności. Nie zabrakło nowości oraz dobrego, piknikowego jedzenia. Dziękujemy organizatorom i wszystkim obecnym za udział w pikniku szkolnym św. Teresy.

27-05-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Modlitwa do Ojca - muzyczny projekt Sióstr Terezjanek
Pragniemy przedstawić nowy utwór muzyczny, który powstał dla uczczenia Sługi Bożego bpa Adolfa Piotra Szelążka. W tworzeniu tej pieśni przyświecały nam dwie myśli. Z jednej strony pragnienie, by poprzez słowa niesione muzyką poruszyć serca słuchaczy i pobudzić do modlitwy, a z drugiej strony, by postać ciągle mało znanego Sługi Bożego została przedstawiona na szerszym forum. Data premiery utworu (26.05.22r.) jest nieprzypadkowa, to tego właśnie dnia przypada 134. rocznica Święceń Kapłańskich Sługi Bożego.
 
Inicjatorkami całego projektu są siostry z założonego przez bpa Szelążka Zgromadzenia Sióstr św. Teresy od Dzieciątka Jezus. W projekcie brały udział dwie osoby z grona pedagogicznego naszej szkoły :)
 
Autorzy utworu:
  • muzyka: s. Olga Merecka CST 
  • słowa: s. Sabina Gumkowska CST 
  • aranżacja: Mateusz Banasiuk
Inicjatywa zgromadziła prawie trzydzieści osób z różnych miast Polski, a także muzyków z Ukrainy i Białorusi. W nagraniu wzięli udział zawodowi muzycy wraz z amatorami.
 
26-05-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Trzy dni egzaminu ósmoklasisty za nami

Od wtorku do czwartku, 24 - 26 maja, odbyły się trzy części egzaminu ósmoklasistów - z języka polskiego (wtorek), matematyki (środa) i języka obcego (czwartek). W całym kraju przystąpiło do niego ponad 502 tys. uczniów z 12,6 tys. szkół podstawowych. W naszej szkole egzamin pisało blisko 50 uczniów z dwóch klas. Ostatniego dnia uczniowie pisali test z języka  obcego. Większość uczniów w Polsce w (ponad 97%) wybrała język angielski (u nas 100%)..

Poniżej zamieszczamy linki do arkuszy egzaminacyjnych i odpowiedzi z języka polskiego, matematyki i angielskiego.

Ogólnopolskie wyniki egzaminu ósmoklasisty będą ogłoszone w piątek, 1 lipca. Tego samego dnia swoje wyniki poznają uczniowie. Zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają tydzień póżniej, w piątek, 8 lipca.

Na zdjęciu ósmoklasiści modlący się przed egzaminem w kaplicy Matki Bożej Dobrej Rady.

13-05-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Wyniki konkursu fizycznego Lwiątko

Konkurs odbył się 28 marca. Uczniowie mieli do rozwiązania 30 zadań: 10 zadań za 3 p., 10 zadań za 4 p. i 10 zadań za 5 p. Za błędne rozwiązanie zadania uczeń otrzymywał punkty ujemne - 1/3 wartości za dane zadanie. Maksymalnie można było otrzymać 150 p. Konkurs należy do kategorii trudnych wyzwań, więc okolice 60 p. to zupełnie dobry wynik. 

Oto wyniki tegorocznych uczestników:

kl. 7

  1. Jakub Short                     7a    65,00 p.
  2. Krzysztof Matyszewski      7a    62,00 p.
  3. Tomasz Szefler                  7a    54,75 p.

kl. 8

  1. Piotr Zygowski                8a    58,75 p.
  2. Dominik Żuiński                8b    58,28 p.
  3. Jerzy Paczkowski             8b    56,25 p.

W historii szkoły tylko 3 uczniów  przekroczyło 100 punktów:

  • Jan Sienkiewicz (2008)         111,25 p
  • Maciej Zwoliński (2009)        110,0 p.
  • Franciszek Gwiazda (2019)  106,25 p.

W konkursie wzięło udział 12 uczniów. Więcej informacji (w tym zadania z ubiegłych lat) na stronie: lwiatko.org  

 

05-05-2022
Autor: Artur Błażejak
Wicemistrzostwo powiatu w biegach przełajowych.

 Do zawodów powiatowych w indywidualnych biegach przełajowych, z naszej szkoły wystartowało dziewięcioro zawodników. Żeby dostać się do etapu międzypowiatowego należało przebiec wyznaczony dystans na minimum siódmej pozycji. Udało się to dwóm naszym reprezentantom. Iwo Bugaj uzyskał piąty rezultat, na 34 startujących, natomiast Tadeusz Korach zdobył drugie miejsce i uzyskał tytuł wicemistrza w powiecie grodziskim. Tym samym obaj chłopcy zakwalifikowali się do etapu ½ województwa, popularnie zwanym – międzypowiatowym. Podobnie jak poprzednio, aby awansować do kolejnego etapu – Mazowieckich Igrzysk Młodzieży Szkolnej – należało uplasować się w pierwszej dziesiątce. To udało się Tadeuszowi, który po dość wyrównanej walce o miejsca, uzyskał piaty wynik. Iwo natomiast przybiegł w pierwszej połowie stawki, zajmując 14 miejsce na 34 startujących. Jest to bardzo dobry wynik, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę, iż Iwo jest zawodnikiem szermierki, a w tym sporcie przeważa zupełnie inny charakter wytrzymałości, niż w biegach przełajowych. Z Tadeuszem wybraliśmy się więc ponownie do Kamiona aby walczyć w zawodach na szczeblu wojewódzkim. Tłumy zawodników, opiekunów i oficjeli były naprawdę imponujące. Do startu w kategorii rocznika 2008, przystąpiło ok. 40 zawodników. Rywalizacja na trasie była tak duża, że zawodnicy w ferworze walki o pozycje w peletonie, świadomie lub nie, kontuzjowali się nawzajem. Tadeusz również dwa razy „dostał” w kolano i niestety bieg zakończył z kontuzją poza pierwszą dziesiątką. Wicemistrzostwo Powiatu oraz piąte miejsce na międzypowiatach, to bardzo dobry wynik. Cieszymy się razem z zawodnikiem, gratulujemy serdecznie i życzymy dalszych sukcesów.

25-04-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Podsumowanie dotychczasowych sukcesów uczniów Szkoły św. Teresy w konkursach kuratoryjnych i olimpiadach w roku szkolnym 2021/2022 (stan na 25 kwietnia)

Spośród 49 tegorocznych ósmoklasistów 6 osób odniosło duże sukcesy w ogólnopolskich olimpiadach i konkursach kuratoryjnych. Do tego grona dołączył jedn uczeń klasy siódmej. Gratulujemy uczniom, rodzicom i ich nauczycielom.

Przedmiotowe konkursy kuratoryjne

Cztery osoby uzyskały tytuł laureata, a jedna osoba kończy zmagania z tytułem finalisty w dwóch konkursach.

  • Hanna Wlazło  (8a)  została laureatka konkursu kuratoryjnego z języka polskiego i finalistką konkursu z języka angielskiego. Przypominamy, że rok temu Hania (wtedy uczennica kl. 7a!) była   laureatką Olimpiady Historycznej Juniorów oraz finalistką kuratoryjnego konkursu z języka polskiego.
  • Barbara Rawa (8a) i Antoni Magielski (8b) zostali laureatami kuratoryjnego konkursu z języka angielskiego, natomiast Klara Powierża (8a) i wspomniana Hanna Wlazło (8a) zostały finalistkami tego konkursu.
  • Klara Powierża  (8a) uzyskała też tytuł finalisty w kuratoryjnym konkursie matematycznym.
  • Szymon Joński-Jastrzębowski (8a) uzyskał tytuł laureata w kuratoryjnym konkursie fizycznym.

Tytuł laureata przedmiotowego konkursu kuratoryjnego z języka polskiego i angielskiego zwalnia  z egzaminu ósmoklasisty z tych przedmiotów z równoczesnym uzyskaniem maksymalnego wyniku z tych części egzaminu. Dodatkowo uczeń otrzymuje celującą oceną z tych przedmiotów na koniec nauki w szkole podstawowej. Ma też zagwarantowane pierwszeństwo w rekrutacji do wybranego LO.

Laureat konkursu z fizyki ma zapewnioną oceną celującą z fizyki na koniec nauki w szkole podstawowej i ma zagwarantowane pierwszeństwo w rekrutacji do wybranego LO. 

Klara jako finalistka dwóch konkursów przedmiotowych otrzymuje 10 dodatkowych punktów przy rekrutacji do LO.

Do konkursu z języka polskiego Hanna Wlazało przygotowywała się pod kierunkim Pani Justyny Głuszko. Pani Anna Walewska czuwała nad przygotowaniami grupy uczniów z języka angielskiego, natomiast przygotowaniem Klary do konkursu matematycznego zajmowała się Pani Anna Cichocka , a przygotowaniem Szymona do konkursu fizycznego Pan Grzegorz Dąbrowski. 

Konkurs filozoficzny - W drodze ku mądrości

Konkurs ten przeprowadza Polskie Towarzystwo Filozoficzne na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty.

Ostatecznie Szymona Stański (7a) został laureatem tego konkursu. Jako laureat tegorocznego konkursu otrzyma 7 dodatkowych punkty przy przyszłorocznej rekrutacji do LO.

Szymon pracował pod opieką Pani Anny Szymaszczyk.

Olimpiada języka angielskiego dla juniorów - OJAJ

Jeden siódmoklasista Kuba Short (7a), oraz troje ósmoklasistów Basia Rawa (8a), Hania Wlazło (8a) i Antek Magielski (8b) zakończyli zmagania w finale  ogólnopolskiej olimpiady z języka angielskiego - OJAJ i uzyskali tytuł laureata.

Olimpiada jest organizowana przez Wyższą Szkołę Języków Obcych im. Samuela Lindego w Poznaniu. Laureaci tej olimpiady mogą wybierać w ofercie najlepszych liceów w Polsce, gdyż uzyskany tytuł pozwala na przyjęcie w pierwszej kolejności do wybranej szkoły ponadpodstawowej. Uczniowie mogą też bez egzaminu zacząć naukę według programu International Baccalaureate w języku angielskim, w tak zwanej klasie IB, a na koniec mogą zdawać międzynarodową maturę. Będą też zwolnieni z pisania części egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego i otrzymają szóstkę z tego przedmiotu. Cała grupa pracowała "pod okiem" Pani Anny Walewskiej.

Olimpiada historyczna dla Szkół Podstawowych

Marek Rudnik (8b) uzyskał tytuł laureata tej olimpiady (trzeci wynik w Polsce) i jednocześnie ma pierszeństwo przy przyjmowaniu do szkoły ponadpodstawowej. Nad przygotowaniem Marka czuwała Pani Kingi Gaworskiej, przy wsparciu Pana Janusza Gaworskiego.

Wojewódzki konkurs języka angielskiego - Albion

Klara Powierża (8a) uzyskała tytuł finalisty tego konkursu. Klara pracowała pod opieką Pani Anny Walewskiej.

 

14-04-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Przerwa świąteczna

Wiosenna przerwa świąteczna trwa od 14 kwietnia (czwartek) – 19 kwietnia (wtorek).

 

11-04-2022
Autor: Kamil Urbański
Laureat konkursu "W drodze ku mądrości"

Z radością donoszę, że 

Szymon Stański od soboty 9 kwietnia może tytułować się laureatem kuratoryjnego konkursu "W drodze ku mądrości"

W ostatnim etapie rozwiązywał test i odpowiadał ustnie z materiału obejmującego historię filozofii od starożytności, przez średniowiecze do oświecenia. Zajął 5 miejsce w województwie.

Jest to drugi, i najmłodszy, laureat tego konkursu w historii naszej szkoły.

 

Szymonowi i Rodzicom serdecznie gratulujemy! 

Była to ogromna i owocna praca.

Anna Szymaszczyk

20-03-2022
Autor: Kamil Urbański
Wiosna, czyli dzień bez plecaka!

Wiosna to czas nowych początków.Wszystko na nowo budzi się do życia i każdy czuje już wakacje.Dlatego w poniedziałek (21.03) w naszej szkole organizujemy dzień bez plecaka, znany również jako “no backpack day”, czyli wymyślamy kreatywne sposoby na zabranie ze sobą przyborów szkolnych.

 

Mile widziane są również przebrania w kolorach niebieskim,żółtym oraz zielonym.Osoby, które wezmą udział będą miały szansę zdobyć nagrodę :)Czekamy na wasze kreatywne pomysły.

 

Eliza Pietrzak

 

16-03-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Link do webinarium dla Rodziców - Jak rozmawiać z dziećmi w czasach kryzysowych, aby zaopiekować się ich emocjami i naruszonym poczuciem bezpieczeństwa

Link do rozmowy wideo: https://meet.google.com/dyh-kyro-hvr

 
 
Szanowni Państwo,

Chcemy zaprosić Państwa na webinarium jak rozmawiać z dziećmi w czasach kryzysowych tak, aby zaopiekować się ich emocjami  i naruszonym poczuciem bezpieczeństwa. Spotkanie poprowadzone przez psychoterapeutki p. Dorotę Dyksowską i p. Katarzynę Romanowicz odbędzie się za pośrednictwem Google Meet w piątek 18 marca o godzinie 20:00  – link do webinarium zamieszczony zostanie na stronie internetowej szkola2.pli na szkolnym profilu na Facebooku: https://www.facebook.com/szkola.sw.teresy.

Od dwóch lat zmagamy się z sytuacją kryzysową wywołaną pandemią koronawirusa. Izolacja, wyobcowanie, utrudnione relacje międzyludzkie spowodowały ogromne obciążenia psychiczne zarówno u dorosłych jak i u dzieci i młodzieży.

W tym niełatwym już czasie, tuż za naszymi granicami, wojska rosyjskie dokonały bezprawnej agresji na teren Ukrainy. Czujemy się nieswojo, sytuacja zmienia się dynamicznie burząc dotychczasową stabilizację. Wywołuje to silny stres. Wszyscy jesteśmy wstrząśnięci doniesieniami z działań wojennych i próbujemy poradzić sobie z emocjami i reakcjami, które pojawiają się zarówno w nas jak i u naszych dzieci. Dzieciom i młodzieży dużo trudniej niż dorosłym jest zrozumieć, co właściwie wokół nas się dzieje. Wyczuwają nasz lęk i niepokój. Zmienia się również nasze środowisko - coraz częściej spotykamy się z uchodźcami, których sytuacja jest dla naszych córek i synów, żyjących do tej pory w bezpiecznych czasach i coraz rzadziej mających kontakt z osobami pamiętającymi wojnę, bardzo często niezrozumiała.

W tym czasie niezmiernie ważne jest w jaki sposób przekazujemy naszym dzieciom informacje o świecie, nasze opinie, w jaki sposób wysłuchujemy ich obaw i jak na nie reagujemy.

Chcemy choć trochę pomóc Państwu w tej trudnej sytuacji i proponujemy spotkanie-webinarium, które poprowadzą psychoterapeutki Dorota Dyksowska oraz Katarzyna Romanowicz, dotyczące sposobów komunikacji w sytuacji kryzysu wojennego. Podczas spotkania Panie terapeutki poruszą temat w jak sposób poradzić sobie z własnymi emocjami, jak prowadzić komunikację do naszych dzieci, w jaki sposób komunikować się i reagować na emocje osób przyjeżdzających do nas z Ukrainy, szczególnie dzieci ukraińskich.

Zapraszamy w piątek 18 marca o godzinie 20:00.

Informacje o prowadzących:
https://www.psychoterapianamokotowie.com/kaja-romanowicz
http://www.dyksowska.pl/(S(aljjnz2d0gjsodhiovznqagq))/

 

Do zobaczenia,

Dyrekcja oraz  Rada Rodziców
Szkoły im św. Teresy od Dzieciątka Jezus

14-03-2022
Autor: Kamil Urbański
Rekolekcje wielkopostne

W środę, czwartek i piątek (16, 17 i 18 marca) uczniowie klas 2 – 8 wzięli udział w rekolekcjach wielkopostnych.

Poszczególne klasy spotkały się z księdzem rekolekcjonistą w auli naszej szkoły.

W piątek, 18 marca uczniowie uczestniczyli w Mszach świętych w podkowiańskim kościele.

Rekolekcje to czas, kiedy szczególnie poddajemy sie działaniu Słowa, zbliżamy się do Jezusa z wiarą i ufnością dzieci Bożych.

 

12-03-2022
Autor: Kamil Urbański
Spotkanie integracyjne dla kandydatów do naszej szkoły

Zapraszamy dzieci na spotkania integracyjne, które odbędą się w sobotę,19 marca.

Kandydatów do klasy pierwszej  - o godz. 9.00, a kandydatów do klasy zerowej o 10.30.

W czasie około godzinnego spotkania dzieci pod opieką nauczycielek i psycholożki szkolnej wezmą udział w zajęciach warsztatowych. 

Celem spotkania jest obserwacja sposobu funkcjonowania dzieci w grupie, wstępna ocena gotowości do współpracy z nauczycielami i innymi dziećmi.

09-03-2022
Autor: Artur Błażejak
Dwa srebra w Mistrzostwach Powiatu !

Po prawie dwóch latach przerwy odbyły się Mistrzostwa Powiatu w Piłce Ręcznej Dziewcząt i Chłopców w kategorii młodzież. Jako pierwsze do rywalizacji, we wtorek 1 marca, zostały powołane dziewczęta. Po niedawnych meczach w Mazovia Cup, w których nasze zawodniczki zdobyły trzecie miejsce, odrobiły pracę domową i tym razem, po bardzo emocjonującym meczu w finale z Jaktorowem zdobyły srebro. To pierwszy srebrny medal dziewcząt w zawodach powiatowych w tej dyscyplinie, do tej pory brąz był najwyższym trofeum. Ale po kolei. Pierwszy mecz w grupie ze szkołą z Podkowy Leśnej w ładnym stylu wygrały 7:3. Drugi mecz z Jaktorowem, nieoficjalnym faworytem turnieju, przegrały 10:5. Zgłoszonych składów było sześć, więc dziewczęta po tych meczach wyszły z grupy na drugim miejscu i w fazie półfinałowej trafiły na szkołę nr 6 z Grodziska Mazowieckiego. Rosłe dziewczęta z Grodziska, wydawały się bardzo mocnym przeciwnikiem, gdyż warunkami fizycznymi znacząco przewyższały nasze reprezentantki. Jednak przepracowane soboty poskutkowały i techniczną przewagą, dokładnością gry i fantastyczną skutecznością podkowianki pokonały przeciwniczki z Grodziska 5:2. W finale ponownie czekał na nas Jaktorów.  Długo omawialiśmy mecz z Jaktorowem w grupie, w wyniku czego dziewczęta wyszły do finału bardzo zmotywowane i nawet przez pierwsze kilka minut prowadziły 2:0. Jednak z biegiem czasu różnica w wyniku, poczęła się zacierać i w regulaminowym czasie gry, na tablicy był wynik 4:4. Rzuty karne, tak stanowią przepisy w przypadku remisu podczas meczu finałowego. W piłce ręcznej na poziomie szkolnym, to trochę loteria. W tym lepsze okazały się zawodniczki z Jaktorowa. Uważam występ naszych szczypiornistek za bardzo udany. Srebro w powiecie, to najlepszy dotychczasowy wynik dziewcząt w piłce ręcznej. Gratulacje.

Chłopcy walczyli we środę 2 marca. Podobnie jak u dziewcząt, do rywalizacji stawiło się sześć szkół. Chłopcy w  grupie wygrali wszystko. Z Jaktorowem 9:8, oraz z Książenicami 10:7. Następnie w meczu  półfinałowym z Podkową Leśną chłopcy wygrali 16:4. W finale przyszło zmierzyć się ponownie z Jaktorowem. W tym spotkaniu, niestety sędzia przyczynił się w znaczący sposób do wyniku spotkania. Trzy bardzo kontrowersyjne decyzje, w tym nieprawidłowe nieuznanie kolejnej bramki dla Podkowy (trafionej przez Jurka Paczkowsiego), spowodowały że z prowadzenia naszej drużyny, wyszedł remis. Tuż przed końcem rywalizacji, po błędzie kroków zawodnika z Jaktorowa, który został „puszczony”, padła bramka dająca prowadzenie jaktorowianom. Nasi chłopcy bardzo przeżyli tę formę porażki, że nawet nie chcieli wyjść do dekoracji. Jednak  postanowili by być ponad to i z szacunku do pozostałych uczestników odebrali medale wicemistrzów powiatu. Drużyna chłopców w prawie takim samym składzie, ma już na swoim koncie złoto w Mistrzostwach Powiatu oraz brąz  w zawodach międzypowiatowych wiec apetyt na wygraną był bardzo duży. To co pokazali w tym turnieju, było na najwyższym poziomie sportu szkolnego i uważam, że był to bardzo dobry występ. Gratulacje.

Naszą szkołę reprezentowali :

Drużyna dziewcząt – Natalia Dwornik (bramkarz), Hania Wlazło ( kapitan), Hania Szymańska, Marta Łyszkowska, Marysia de Virion, Aniela Łada, Wiktoria Śliwkiewicz, Patrycja Mokosa, Natalia Trawińska, Amelia Dąbek, Róża Dukaczewska, Natalia Kaczorowska.

Drużyna chłopców – Ignacy Richter (bramkarz), Antek Magielski (kapitan), Jurek Rotweld-Paczkowski, Tadeusz Rzepka, Paweł Gradkowski, Max Bommarito, Maciek Chmielewski, Tomek Bątkowski, Miłosz Cybulski, Antek Szulc, Antek Kamiński, Tadeusz Korach, Stasiek Ignut, Dominik Żuliński.  

01-03-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Msza św. w Środę Popielcową
Msza św. w Środę Popielcową dla klas 2 - 8 szkoły św. Teresy będzie odprawiona w naszym kościele o 8.00.
25-02-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Jak rozmawiać z dziećmi o wojnie?

Szanowni Państwo,

poniżej znajdują się linki do spotkania i artykułów, które wesprą dorosłych w rozmowie z dziećmi o wojnie i zagrożeniu:

  • Czasopismo Charaktery zaprasza na webinar w niedzielę 27.02 o godz.19.00

           Powiemy, jak zadbac o zdrowie psychiczne: https://bit.ly/b7J9

 

 

11-02-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Nasi na IO w Pekinie

Zuzanna Czapska ukończyła naszą szkołę podstawową w 2011 r. Od najmłodszych lat trenowała narciarstwo. Wiedzieliśmy o jej sukcesach na stokach w Polsce i za granicą. W 2020 r. zdobyła dwukrotne mistrzostwo Polski w Szczawnicy oraz Palenicy w slalomie i slalomie równoległym.

Aż tu nagle w styczniu 2022 bomba!!! -  Zuzanna otrzymała powołanie do reprezentacji Polski na Zimowe Igrzyska Olimpijskich w Pekinie w narciarstwie alpejskim (obok Maryny Gąsienicy – Daniel, Magdaleny Łuczak i Hanny Zięby). Na igrzyskach startowała dwa razy:

Zuzanna ma 23 lata i to jej pierwsze doświadczenia na zawodach tej rangi. Jesteśmy pewni, że jeszcze o niej usłyszymy, a Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pekin 2022 to dopiero początek światowej kariery. Tego Ci życzymy -  Zuzanno!

02-02-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Zmarł Władysław Gołąb

W poniedziałek, 31 stycznia zmarł Władysław Gołąb - wieloletni mieszkaniec Podkowy Leśnej, bliski współpracownik ks. Leona Kantorskiego, przez wiele lat przewoniczący Rady Parafialnej przy podkowiańskim kościele, wielki przyjaciel naszej szkoły. Miał 90 lat.

Na kilka miesięcy przed zakończeniem II wojny światowej na skutek wybuchu miny stracił wzrok. Pomimo to w 1955 r. zdał egzamin adwokacki i uzyskał uprawnienia adwokata jako pierwsza osoba niewidoma w Polsce. Przez 40 lat służył społeczności niewidomych, będąc Prezesem Towarzystwa Opieki nad Ociemniałymi, które prowadzi m.in. Zakład dla Niewidomych w Laskach.

Od początku istnienia Szkoły św. Teresy, wspierał jej powstanie, a potem rozwój. Był autorem pierwszego statutu szkoły, a po kilku latach, gdy pojawiła się potrzeba zmian statutowych, przygotował potrzebną modyfikację odpowiednich paragrafów. W marcu 2002 r wraz z ks. Leonem Kantorskim oraz grupą rodziców uczestniczył w zebraniu założycielskim Komitetu Budowy Szkoły św. Teresy i Gimnazjum św. Hieronima. Zapewnił pomoc prawną Komitetowi, przygotowując jego statut. W roku 2008 zastał wybrany Honorowym Członkiem Komitetu.

Po śmierci ks. Leona Kantorskiego w 2010 r. został wybrany na Prezesa Rady Fundacji Lumen - Pro Educatione. Fundacja przez wiele lat użyczała szkole pomieszczeń w willi Błękit i budynku przy Al. Lipowej. W ostatnich latach fundacja na czele z Władysławem Gołąbem inicjowała wiele wydarzeń związanych z obchodami 100 - lecia urodzin ks. Leona Kantorskiego.

Wraz z Justyną Gołąb miał troje dzieci: Danutę, Jana i Michała. W 2011 r. małżeństwo zostało nagrodzone tytułem Honorowych Obywateli Miasta Podkowa Leśna. Rok później prezydent RP Bronisław Komorowski odznaczył Władysława Gołąba Krzyżem Komandorskim z Gwiazdą Orderu Odrodzenia Polski. Wspomniany syn - Jan Gołąb jest nauczycielem w naszej szkole, sześcioro wnuków Pana Władysława to nasi absolwenci, a aktualnie uczy się w niej troje jego prawnuków.

Pogrzeb śp. Władysława Gołąba odbędzie się w sobotę – 5 lutego wg następujcego porządku:

  • godz. 11:00 - Msza św. w kościele św. Krzysztofa w Podkowie Leśnej pod przewodnictwem kard. Kazimierza Nycza, homilię wygłosi ks. Andrzej Gałka – krajowy duszpasterz niewidomych
  • godz. 13:15 - Msza św. w kaplicy Matki Bożej Anielskiej w Laskach pod przewodnictwem bp. Michała Janochy
  • po Mszy św pochówek na cmentarzu w Laskach

Rodzinie składamy wyrazy serdecznego współczucia.

Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie, a światłość wiekuista niechaj mu świeci. Niech odpoczywa w pokoju wiecznym.

25-01-2022
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Koncert Grupy MoCarta

„Grupa MoCarta wśród gwiazd” – taki tytuł nosił koncert, który ten znany kwartet zagrał w czwartek, 20 stycznia w sali gimnastycznej Szkoły św. Teresy. Artyści przedstawili bardzo ciekawy program, ukazujący subiektywną historię muzyki: od średniowiecza do współczesności. Zgromadzona publiczność miała okazję „spotkać” wielkich twórców: Jana Sebastiana Bacha, Ludwika van Beethovena, Antonio Vivaldiego czy wreszcie patrona grupy, Wolfganga Amadeusza Mozarta.

To był wieczór pełen niespodzianek, bo obok klasycznych utworów mogliśmy także posłuchać aranżacji współczesnych twórców i uczestniczyć w hołdzie im złożonym (nieodżałowany Zbigniew Wodecki!).

Podczas występu nie zabrakło elementów kabaretowych, które sprawiły, że widzowie mogli choć na chwilę oderwać się od trudnej rzeczywistości „covidowej”.

Warto dodać, że cały dochód z koncertu został przeznaczony na fundusz rehabilitacyjny Jacka Czaplickiego, gdyż był to finał naszej szkolnej akcji charytatywnej „Mikołajki dla Jacusia”.

Serdecznie dziękujemy muzykom i dwuosobowej ekipie technicznej za piękny koncert.

 Iwona Zubka-Krawczyk

21-01-2022
Autor: Artur Błażejak
Brąz naszych szczypiornistek w Mazovia Cup

W piątek 21 stycznia w szkole samorządowej odbyły się zawody z cyklu Mazovia Cup, w piłce ręcznej dziewcząt z rocznika 2007 i młodsze.

Nasza szkoła została zaproszona do reprezentowania gminy - Podkowa Leśna. Reprezentacja szczypiornistek składała się z 12 zawodniczek – 9 grających w polu i 3 bramkarek.

1.            Hania Wlazło

2.            Hania Szymańska,

3.            Marta Łyszkowska,

4.            Marysia de Virion,

5.            Amelia Dąbek

6.            Natalia Trawinska,

7.            Aniela Łada,

8.            Wiktoria Śliwkiewicz,

9.            Róża Dukaczewska,

10.          Eliza Pietrzak - bramka

11.          Natalia Dwornik - bramka

12.          Natalia Kaczorowska - bramka

W fazie grupowej rozegraliśmy 2 mecze. Pierwszy – z Błoniem - zakończony wygraną 8 : 2, drugi – z Nadarzynem - porażką 2 : 18. Nadarzyn, który w rezultacie zdobył złoto w turnieju, reprezentowała szkoła z Ruśca, w której dziewczęta trenują regularnie piłkę ręczną w UKS Rusiec. W cyklu rozgrywek Mazovia Cup są poza zasięgiem amatorskich zespołów szkolnych. Podczas meczy półfinałowych nasze dziewczęta uległy niestety drugiej reprezentacji z Podkowy Leśnej 2 : 7 natomiast w walce o brąz, pokonały drużynę z Brwinowa 7 : 4 . Ponadto nasza bramkarka – Natalia Dwornik, zdobyła zaszczytny tytuł bramkarki turnieju – gratulujemy!  

12-01-2022
Autor: Marzena Prądzyńska
Pożegnanie pani Moniki Małachowskiej
1 stycznia 2022 roku zmarła pani Monika Małachowska, która pracowała w naszej szkole przez kilka lat, jeszcze przed pandemią. Być może starsi uczniowie ja pamiętają. Na wzór św. Teresy z Avila Monika zwykle tak pracowała, jakby to była jej modlitwa, z zaangażowaniem i uwagą. Od roku poważnie chorowała, we wrześniu nasza społeczność szkolna zebrała dla niej sporą sumę pieniędzy, które bardzo przydały się, gdy stan był już bardzo ciężki. Dziś, czyli 12 stycznia, odbył się jej pogrzeb w Brwinowie. Kościół parafialny był pełen ludzi i tonął w białych różach. Pięciu księży koncelebrowało Mszę świętą. Ci wszyscy ludzie przyszli, by dziękować Bogu za tą cichą Monikę, która była wśród nas. 
Kinga Gaworska
31-12-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Harmonogram rekrutacji do klas 0 i 1 na rok szkolny 2022/2023

 

  1. Złożenie podania o przyjęcie dziecka do szkoły wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych w sekretariacie lub przesłanie na adres:  marzena.pradzynska@szkola2.pl
  2. 17 lutego (czwartek) 2022 r.  o godz. 18.30 - Dzień Otwarty - spotkanie informacyjne online dla Rodziców zainteresowanych nauką dzieci w naszej szkole. Link zostanie zamieszczony w dniu spotkania na stronie internetowej szkoły i profilu fb.
  3. luty i marzec 2022 r. – indywidualne spotkania rodziców i dzieci z dyrekcją oraz z psychologiem szkolnym.
  4. 19 marca (sobota) 2022 r. - spotkanie integracyjne dla kandydatów z możliwością poznania wychowawców.

 

W sprawie rekrutacji do pozostałych klas informacji udziela sekretariat szkoły

pod  nr telefonu:  22 729 12 81

30-12-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
Informacje o nauczaniu zdalnym w dniach 20 grudnia - 9 stycznia

Szanowni Państwo,

minister edukacji opublikował rozporządzenie dotyczące nauczania zdalnego w dniach 20 grudnia – 9 stycznia.

 

Zawarte w nich wytyczne i wynikające z nich konsekwencje dla pracy szkoły są następujące:

 

1. Klasy 1 - 8 pracują zdalnie w dniach 20, 21, 22 grudnia oraz 3,4,5 stycznia (7 stycznia jest w naszej szkole wolny).

2. Klasa 0 pracuje stacjonarnie (21 i 22 grudnia oraz 3, 4, i 5 stycznia)

3. Uczniom klas 1 - 3, których rodzice nie są w stanie zapewnić im opieki, dyrektor – na wniosek rodzica (proszę, żeby był pisemny) – umożliwia korzystanie z opieki świetlicowej. 

Dyrektor szkoły umożliwia dzieciom objętym tą opieką realizację zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na terenie szkoły.   

4. Zajęcia rewalidacyjne i wspomagające dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mogą odbywać się na terenie szkoły.  

Klasy 4 – 8 pracują według planu stacjonarnego, nie ma wychowania fizycznego online (nauczyciele przesyłają zadania do realizacji).

Klasy 1 – 3 pracują według planów przesłanych przez wychowawczynie.

Lekcje zaczynają się o pełnych godzinach.

Marzena Prądzyńska

23-12-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Biuletyn nr 2 już dostępny

Przedstawiamy elekktroniczną wersję biuletynu W naszej szkole nr 2 (137) wrzesień - grudzień 2021.

Życzymy miłej lektury.

22-12-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
Dyżury sekretariatu szkolnego w przerwie świątecznej

Od 27 do 30 grudnia sekretariat jest czynny w godz. 9.00 - 13.00.

23, 24 i 31 grudnia sekretariat szkoły jest nieczynny.

 

20-12-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Podsumowanie naszych sukcesów w konkursach przedmiotowych
stan na 5 stycznia 2022
  • Kuratoryjne konkursy przedmiotowe

W pierwszej połowie grudnia odbyły się etapy rejonowe kuratoryjnych konkursów przedmiotowych. Etapy te odbyły się w macierzystych szkołach uczestników. Znamy już wyniki trzech spośród sześciu eliminacji rejonowych, w których brało udział dziesięcioro uczniów Szkoły św. Teresy. Regulamin konkursów  przewiduje, że do etapu wojewódzkiego zakwalifikowani są uczniowie, którzy w etapie rejonowym uzyskali co najmniej 85% punktów Jeżeli limit ten uzyskało mniej niż 25% wszystkich uczestników etapu rejonowego, do etapu wojewódzkiego zakwalifikowanych będzie 25% uczestników, którzy uzyskali w nim najwyższe wyniki spośród uczniów przystępujących do etapu rejonowego. W przypadku, gdy uczniowie uzyskają taką samą liczbę punktów, procent uczestników będzie zwiększony odpowiednio.

Wg tych reguł do następnego (wojewódzkiego) etapu zakwalifikowali się:

  • z j. polskiegoHanna Wlazło (8a) – etap wojewódzki we wtorek, 15 lutego 2022 g. 9
  • z j. angielskiegoBarbara Rawa (8a), Klara Powierża (8a), Hanna Wlazło (8a) i Antoni Magielski (8b) – etap wojewódzki w środę, 16 lutego 2022 g. 9
  • z matematyki Klara Powierża (8a) – etap wojewódzki w czwartek, 17 lutego 2022 g. 9
  • z fizyki – Szymon Joński - Jastrzębowski (8a) – etap wojewódzki we wtorek, 22 lutego 2022 g. 9

 

  • Konkurs filozoficzny W drodze ku mądrości, który przeprowadza Polskie Towarzystwo Filozoficzne na zlecenie Mazowieckiego Kuratora Oświaty

Z naszej szkoły z powodu pandemii w konkursie mogło wziąć udział jedynie troje uczniów. Dwójce z nich zabrakło dosłownie kilku punktów aby zakwalifikować się do etapu rejonowego. Siódmoklasista Szymon Stański uzyskał w tym roku 42 punkty, co kwalifikuje go do kolejnego etapu. Etap rejonowy przeprowadzany będzie w formie eliminacji pisemnych w dniu 19 lutego (sobota) 2022 r.

Zawody pierwszego stopnia odbyły się we wrześniu i październiku 2021. Do drugiego etapu, który odbędzie się 15 stycznia 2022 zakwalifikowały się dwie uczennice Nela Miller i Klara Powierża z klasy 8a.

Jak co roku zmagamy się wytrwale z zadaniami przygotowanymi dla uczniów szkół podstawowych w Ogólnopolskiej olimpiadzie języka angielskiego dla juniorów w skrócie zwanej OJAJ.

Dwoje uczniów z klas siódmych:

  • Antonina Szostak
  • Jakub Short

oraz czworo uczniów z klas ósmych:

  • Alex Batty
  • Antoni Magielski
  • Barbara Rawa
  • Hanna Wlazło 

zakwalifikowało się do drugiego etapu olimpiady.

2 etap, część 1(test on-line, wykonywany w szkole) odędzie się w dniach 24 stycznia (poniedziałek od 10:00) – 28 stycznia 2022 (piątek do 10:00). Lista zakwalifikowanych do 2. części 2. etapu będzie ogłoszona 9 lutego 2022 r.

Tytuł finalisty i laureata Olimpiady ogólnopolskiej uprawnia ucznia do przyjęcia poza kolejnością do wybranej klasy i szkoły ponadpodstawowej, także w programie International Baccalaureate prowadzącym do zdawania matury międzynarodowej w szkole o programie dwujęzycznym.

Marek Rudnik (8b) zakwalifikował się do finału tej olimpiady i jest bliski zdobycia tytułu finalisty. Ostateczne rozstrzygnięcie nastąpi w dniach 4 - 6 marca 2022, kiedy odbędzie się etap centralny olimpiady.

Gratulujemy wytrwałej postawy i dotychczasowych sukcesów zarówno uczniom jak i nauczycielom! Życzymy sukcesów w dalszych zmaganiach!

 

15-12-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
Spotkania opłatkowe w klasach

Spotkania opłatkowe w klasach odbędą się w piątek, 17 grudnia.

Tego dnia lekcje 1, 2 i 3 odbywają się według planu. Wigilie klasowe są zaplanowane na 4 i 5 godzinie lekcyjnej.

Spotkania muszą  przebiegać  w reżimie sanitarnym. Zadbajmy o umycie/ dezynfekcję rąk. Unikajmy dzielenia się żywnością, przynoszenia potraw dla wszystkich z domu. 

Obiady:

Klasy 2 – 3 od 12.00

Klasy 4 – 5 od 12.20

Klasy 6 – 8 od 12.30

Koniec zajęć po 5. lekcji o 12.30. Opieka świetlicowa bez zmian.

Marzena Prądzyńska

08-12-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
Mikołajki dla Jacusia. Zapraszamy na aukcję g. 19
W najbliższy piątek, 10 grudnia od godz. 19:00, kolejny etap naszej corocznej mikołajkowej akcji charytatywnej - wyjątkowa, internetowa aukcja darów przekazanych przez osoby o dobrych sercach. Przypominamy, że w tym roku zbieramy środki na pomoc i rehabilitację dla urodzonego 10 listopada 2019 roku Jacusia Czaplickiego chorego na Zespół Angelmana. Wszystkie rodziny i przyjaciół naszej szkoły, przyjaciół Jacusia zapraszamy do wspólnego licytowania.
 
Poniżej link z katalogiem ponad stu przedmiotów, które można wylicytować dołączając do naszej
akcji. Katalog zawiera także regulamin aukcji.
 
 
 Podobnie jak w ubiegłym roku aukcja będzie przeprowadzona za pomocą komunikatora Google Meet pod poniższymi linkami:

AUKCJA DLA JACUSIA - LINK 1: https://meet.google.com/opy-bjcs-bun
AUKCJA DLA JACUSIA - LINK 2: https://meet.google.com/tzm-ekyd-vwc
 
Prosimy o korzystanie z opcji LINK1. Opcja LINK 2 będzie wykorzystywana jako rezerwowa w przypadku osiągnięcia limitu 100 uczestników. 
 
WAŻNE INFORMACJE!!
Dołączając do spotkania ustawiamy identyfikator pozwalający rozpoznać uczestnika. Osoby spoza społeczności szkolnej proszone są o identyfikację za pomocą imienia i nazwiska. 
Podczas aukcji wyłączamy mikrofony - włączają je jedynie osoby chcące uczestniczyć w licytacji.
Na chacie będzie prowadzona krótka ewidencja aukcji - numer katalogowy licytowanego przedmiotu, zwycięzca, wylicytowana kwota.
Zwycięzca licytacji potwierdza swoją tożsamość i wylicytowaną kwotę zarówno na chacie jak i głosowo w formie: nazwisko, klasa, wylicytowana kwota.

Odbiór wylicytowanych przedmiotów będzie możliwy w szkole począwszy od środy 15
grudnia po przedstawieniu dowodu wpłaty.

Prosimy o wpłacanie zadeklarowanych kwot na konto:
Fundacja "Serca dla Maluszka"
ul. Kowalska 89 m.1
43-300 Bielsko-Biała
Bank Millennium S.A.
85 1160 2202 0000 0001 9214 1142
W tytule przelewu prosimy wpisać:
1889 Jacek Czaplicki

07-12-2021
Autor: Kamil Urbański
Godzina Łaski 8 grudnia godz. 12.00-13.00

Uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny

od godz. 12.00 do 13.00 Godzina  Łaski dla całego świata.

Modlitwa:

  • stacjonarnie - różaniec w klasach
  • online - link do spotkania rozesłany w mailu
02-12-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
List ministrów Niedzielskiego i Czarnka w sprawie szczepień dzieci w wieku 5 - 11 lat

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice i Opiekunowie

 

w ostatnich dniach Europejska Agencja Leków (EMA) zarekomendowała szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat przeciw COVID-19. Podstawą rekomendacji były szczegółowe wyniki badań klinicznych, które przedstawił producent szczepionki – konsorcjum Pfizer/Biontech. Są to udowodnione dane naukowe świadczące o skuteczności i bezpieczeństwie stosowania szczepionki wśród najmłodszych. Polska dzięki swojemu przedstawicielowi w Europejskiej Agencji Leków (jest nim prezes Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych) miała bieżący dostęp do wszelkich informacji, na bazie których podejmowane były decyzje o dopuszczeniu szczepień dzieci w grupie wiekowej 5-11 lat.

Rekomendacja Europejskiej Agencji Leków uruchamia na terenie Unii Europejskiej dystrybucję szczepionek przeznaczonych dla dzieci. W Polsce spodziewamy się pierwszych dostaw już w połowie grudnia. Oznacza to, że jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia będziemy mogli rozpocząć szczepienia dzieci w wieku 5-11 lat. Chcemy do tego czasu przekazać Państwu – Rodzicom i Opiekunom – jak najwięcej sprawdzonych i rzetelnych informacji, które pomogą podjąć w pełni świadomą decyzję dotyczącą ewentualnego zaszczepienia swojego dziecka.

Od początku epidemii w Polsce koronawirusem zakaziło się blisko 28,5 tys. dzieci w wieku od 0 do 10 lat i blisko 35 tys. dzieci i młodzieży między 11. a 20. rokiem życia. Tylko w ciągu dwóch tygodni listopada do szpitali z ciężkim przebiegiem choroby trafiło blisko 500 dzieci. Ich średni wiek to jedynie 6 lat. Jednocześnie szczepienie przeciw COVID-19 przyjęło dotychczas ponad 1,6 mln dzieci i młodzieży w wieku 12-17 lat. Niepożądane odczyny po szczepieniu wystąpiły jedynie u 0,02 proc. z nich i w przeważającym stopniu miały one łagodny przebieg. Dane te pokazują, że na 1,6 mln zaszczepionych dzieci jedynie 320 z nich doświadczyło łagodnych odczynów niepożądanych. To znacznie mniejsza grupa niż ta, która tylko w ciągu dwóch tygodni listopada trafiła z powodu COVID-19 do szpitala.

W badaniu klinicznym prowadzonym przez konsorcjum Pfizer/Biontech wzięło udział blisko 2,3 tys. dzieci w 94 ośrodkach na świecie. Z przedstawionych efektów badań wynika, że w grupie szczepionych dzieci w wieku 5-11 lat wystąpiło tylko jedno cięższe działanie niepożądane. Była to gorączka w wysokości 39,7℃. Poza tym – podobnie jak w przypadku innych szczepień – pojawiły się ból w miejscu podania szczepionki, zaczerwienienie, zmęczenie czy ból głowy. Co istotne objawy te bardzo szybko i samoistnie ustępowały. Warto również zwrócić szczególną uwagę na skuteczność szczepionki u dzieci. Okazuje się, że jest ona wyższa niż u dorosłych i wynosi aż 90,7 proc.

Szanowni Państwo, mamy nadzieję, że przekazane przez nas informacje pomogą świadomie zdecydować w sprawie szczepienia dzieci. Chcemy podkreślić, że szczepionki to nie tylko skuteczna ochrona, ale także szansa na kontynuowanie nauki stacjonarnej przez cały rok szkolny. Zaszczepiony uczeń czy przedszkolak nie trafia na 10-dniową kwarantannę, gdy w klasie lub grupie pojawia się przypadek zachorowania na COVID-19.  

Zachęcamy Państwa do kontaktu z pracownikami Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego w przypadku dodatkowych pytań lub wątpliwości. Więcej informacji na temat szczepień przeciw COVID-19 można znaleźć także w mediach społecznościowych tych instytucji, na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/szczepimysie, na profilu #SzczepimySię, a także pod numerem infolinii 989.

 

 

            Z wyrazami szacunku

 

Przemysław Czarnek

MINISTER EDUKACJI I NAUKI

 

Adam Niedzielski

MINISTER ZDROWIA

10-11-2021
Autor: Kamil Urbański
Film przygotowany na Święto Niepodległości
02-11-2021
Autor: Artur Błażejak
Medal w Mistrzostwach Powiatu w Szachach

26 października w CKiO w Podkowie Leśnej odbyły się pierwsze szkolne Mistrzostwa Powiatu w Szachach Drużyn Mieszanych. Do rywalizacji zgłoszonych zostało 12 szkół w dwóch kategoriach wiekowych. Każda ze szkół dysponowała czteroosobową drużyną, składającą się z minimum jednej dziewczynki oraz pozostałych zawodników dowolnej płci. Naszą młodszą reprezentację tworzyli: Ola Dąbrowska, Max Marek, Władek Żukowski i Tomek Jęda, którzy po bardzo ciężkich partiach uplasowali się na piątym miejscu. Starsi w kategorii Młodzież, wywalczyli srebrne medale i  tytuł Wicemistrzów Powiatu Grodziskiego, za co dodatkowo otrzymają punkty podczas rekrutacji do szkół średnich. Reprezentacja składała się z: Marty Łyszkowskiej, Szymona Jońskiego–Jastrzębowskiego, Piotra Zygowskiego i Stanisława Ignuta.

Gratulujemy!

18-10-2021
Autor: Marzena Prądzyńska
Konkursy przedmiotowe 2021/2022
27-09-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Kalendarz roku szkolnego 2021/2022

Poniżej zamieszczamy linki do dwóch wersji kalendarza szkolnego:

Dezcyzja dotycząca organizacji zimowiska zostanie podjęta do połowy października.

20-09-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Biuletyn szkolny nr 1 jest już dostępny

Klikając na poniższy link możemy zapoznać się z aktualnym Biuletynem szkolnym. Zyczymy miłej lektury. 

Wersja papierowa została przekazana rodzicom przez uczniów.

01-09-2021
Autor: Grzegorz Dąbrowski
Plan lekcji od 1 września 2021 r.

Oto plan lekcji obowiązujący od 1 września 2021 r.

01-09-2021
Autor: Kamil Urbański
Inauguracja Roku Szkolnego 2021/2022

W środę, 1 września, rozpoczął się rok szkolny. Po wakacjach wróciliśmy do szkoły. Uczniowie najpierw spotkali się z wychowawcami w klasach, aby następnie uczestniczyć w uroczystych Mszach świętych dla klas młodszych i starszych.

U progu nowego roku szkolnego chciejmy wspierać się w codzienności szkolnej i przezwyciężaniu wyzwań, które są przed nami. Niech będzie to czas wytężonej pracy, nabywania mądrości i przyswajania nowej wiedzy, rozwijania zainteresowań i pasji, a także pielęgnowania przyjaźni oraz współdziałania. Niech powrót do szkoły pozwoli nam rozwijać się w przyjaznym gronie rówieśników i dorosłych, aby każdy uczeń szkoły wzrastał w świętości, mądrości i łasce. 

...Święta Tereso módl się za nami

31-08-2021
Autor: Kamil Urbański
Spotkanie formacyjne nauczycieli

W piątek, 27 sierpnia, odbyło się spotkanie formacyjne nauczycieli. Tym razem zebraliśmy się w murach Szkoły św. Teresy. Pedagodzy wysłuchali konferencji prowadzonej przez kapłana uczącego w naszej szkole, ks. Kamila Kiełpikowskiego. Motywem przewodnim były rozważania o modlitwie, refleksja o tym co przeszkadza, jakie są niepowodzenia, jak się w niej doskonalić na drodze do świętości. Druga część spotkania to adoracja Pana Jezusa obecnego w Najświętszym Saramencie oraz Eucharystia.  Dzień skupienia jest formą przygotowania duchowego na nowy rok szkolny.

21-12-2020
Autor: Marzena Prądzyńska
Terminarz - wigilie klasowe i ferie

Wigilie klasowe – 22 grudnia, wtorek:

klasa 0 - zajęcia, świetlica i obiad bez zmian,

klasy 1 - 3 mają dwie lekcje i spotkanie wigilijne z wychowawcą,

klasy 4 - 8 odbywają lekcje według planu na trzech pierwszych godzinach lekcyjnych, na czwartej godzinie spotkanie wigilijne z wychowawcą.

Przerwa świąteczna:

23 grudnia 2020 r. – 3 stycznia 2021 r. 

Ferie zimowe:

4 stycznia – 17 stycznia 2021 r. 

Zakończenie 1. semestru – Rada Pedagogiczna

1 lutego 2021 r. 

Zebrania rodziców:

3 lutego 2021 r.

 

 

23-10-2020
Autor: Marzena Prądzyńska
Praca zdalna od 26 października

Szanowni Państwo,

Od poniedziałku 26 października do 8 listopada klasy 4 – 8 będą uczyć się w sposób zdalny.

Lekcje będą się odbywać według planu, który zamieścimy na stronie szkoły w weekend.

Od 24 października nie ma zajęć dodatkowych, nie odbywają się zajęcia sobotnie.

Dzieci zabrały dzisiaj podręczniki ze szkoły. Wszystkich, którzy tego nie zrobili, zapraszamy jutro w godz. 9.00 – 12.00.

Wypożyczenie komputerów dla uczniów będzie możliwe w sobotę, 24 października w godz. 9.00 – 12.00 w sali 32. Wychowawcy doprecyzują listę dzieci, które będą mogły wypożyczyć szkolny sprzęt.

Nie ma jeszcze decyzji kuratorium w sprawie konkursów przedmiotowych. Będziemy informować na bieżąco,  jak tylko się pojawi.

Bardziej szczegółowe informacje prześlę przez dziennik elektroniczny w sobotę lub niedzielę.

 

Marzena Prądzyńska

Dokumenty

Biuletyn szkolny

Biuletyn jest wydawany cyklicznie. Tutaj mogą Państwo ściągnąć biuletyn w wersji elektronicznej (pliki Adobe Reader).
>