Ważne informacje
Aktualności
WYPRAWKA, KLASA 1 2022/2023
ZESZYTY
2 x zeszyt a5 16 kartkowy w kratkę
dzienniczek (np. zeszyt 16 kartkowy w kratkę)
2 x zeszyt a5 16 kartkowy w trzy linie
1 x zeszyt a4 32 kartkowy w trzy linie
PRZYBORY DO PISANIA
3 x gruby ołówek (polecamy “trójkątny”)
temperówka
gumka do ścierania
linijka
PRZYBORY PLASTYCZNE
kredki ołówkowe
pastele
flamastry
farby plakatowe
plastelina
1 małe opakowanie ciastoliny lub innej podobnej masy
4 pędzle różnej grubości
blok techniczny biały a3
blok techniczny kolorowy a3
blok rysunkowy kolorowy a4
nożyczki
klej w sztyfcie
INNE
teczka z gumką
skoroszyt z “wąsami”
obuwie na zmianę + worek strój na w-f (spodenki, koszulka, obuwie)+ worek
śniadaniówka + bidon
Tradycją podkowiańską stały się już spotkania tego dnia o godzinie „W”, przy grobach Warszawskich Powstańców. Punktualnie o 17.00 wyje syrena, składane są wiązanki i zapalane znicze świadczące o naszej pamięci dla tamtych ludzi i wydarzeń. Ci, którzy przybyli wczoraj na miejski cmentarz, mieli okazję spotkać dwoje uczestników Powstania i posłuchać ich relacji, bardzo poruszających.
Nasi goście w roku 1944 byli nastolatkami, a po niemal osiemdziesięciu latach byli w stanie odtworzyć swoje wspomnienia dzień po dniu, tak mocno wszystko to wryło się w ich pamięć. Mówili o pewnej sztafecie pokoleń, o ich własnych spotkaniach z ludźmi, którym Polska zawdzięczała niepodległość w roku 1918 i o naszym spotkaniu wczorajszym. To nie przypadek. Teraz nasza kolej, by stanąć na straży pamięci.
Obecność przedstawicieli trzech szkół i ich pocztów sztandarowych dodała powagi tej uroczystości i była bardzo wymowna.
Kinga Gaworska
30 czerwca br. zmarła Pani Dorota Cywińska. W 1993 r. była skarbnikiem Klubu Inteligencji Katolickiej w Warszawie. Do roku 2008 KIK był organem prowadzącym naszą Szkołę. W znacznej mierze dzięki Pani Dorocie udało się zrealizować pomysł dający stabilizację lokalową do czasu wybudowania nowego budynku. A było to tak.
To nie powinno się udać, a jednak…
W 1993 r., po czterech latach funkcjonowania Szkoła okrzepła. Zajmowaliśmy parter willi Błękit przy ul. Modrzewiowej 41, należący do Fundacji Lumen, założonej przez ks. Leona Kantorskiego. Mimo, że dwa lata wcześniej udało się pozyskać dla klas najmłodszych lokal przy Al. Lipowej, w Błękicie robiło się coraz ciaśniej. Rok szkolny 1993/94 niósł niebezpieczeństwo, że zabraknie pomieszczenia dla kolejnej klasy. Jednym z rozwiązań było „wejście” na piętro Błękitu, ale tam kto inny był właścicielem.
Ksiądz Leon upoważnił Szkołę do rozmów z właścicielami piętra o ewentualnym odkupieniu. Rozmowy były trudne, a rozbieżność ceny nie wróżyła powodzenia w szybkim zakończeniu negocjacji. Współwłaściciele chcieli 300 mln zł, my byliśmy w stanie zapłacić 200 mln zł (kwoty w starych złotych, przed denominacją z 1995 r.).
I tu w naszej opowieści pojawia się Klub Inteligencji Katolickiej. Jako organ prowadzący Szkołę, Klub nie ingerował w działalność szkoły, ale w kluczowych momentach zawsze nas wspierał. Szczęśliwie kilka tygodni wcześniej sprzedał nieruchomość w Markach i nie miał precyzyjnego planu, co zrobić z tą gotówką.
W trakcie naszych rozmów w Klubie wspomniana Pani Dorota Cywińska przedstawiła pomysł pomocy Szkole w wykupieniu piętra willi Błękit za pieniądze Klubu, z gwarancją wykorzystania pomieszczeń szkolnych jako bazy noclegowej w weekendy na wyjazdy grup KIK-owskich.
Ciągle była jednak trudność w postaci zgody współwłaścicieli na transakcję i ustalenie ostatecznej ceny. Pojawił się też nowy problem - kto ma być właścicielem zakupionego piętra?
Wydawało się, że naturalnym właścicielem powinien być KIK jako podmiot płacący za lokal. Szkoła jako instytucja nie mająca osobowości prawnej nie mogła stać się właścicielem piętra. Ks. Leon upierał się, że Błękit powinien mieć jednego właściciela - Fundację Lumen. Podzielaliśmy to stanowisko, bo mieliśmy złe doświadczenia z zarządzaniem budynkiem będącym współwłasnością.
Decydującym o rozstrzygnięciu tej sprawy było posiedzenie Zarządu KIK-u w czerwcu 1993 r. Razem z ks. Leonem uczestniczyłem w tym spotkaniu. Ksiądz twardo przedstawił swoje stanowisko. Widziałem, że nie zrobiło to dobrego wrażenia. Próbowałem łagodzić, mówiąc, że zarządzanie współwłasnością jest bardzo trudne i stąd tak zdecydowana postawa ks. Leona. Pod koniec rozmowy byłem przekonany, że decyzja nie będzie dla nas korzystna. Po dyskusji Zarząd jednak przyjął uchwałę pozytywną. Darował 200 mln zł na wykup piętra w Błękicie i zgodził się, by właścicielem była Fundacja, a jedynym zabezpieczeniem miał być wpis do księgi wieczystej o wykorzystaniu willi przez Szkołę i KIK w okresie 8 lat bezpłatnie, a w następnych latach odpłatnie. Po spotkaniu zorientowałem się, że wśród członków Zarządu byli dawni studenci ks. Leona z lat duszpasterstwa akademickiego i to przechyliło szalę na naszą korzyść.
Ostatecznie transakcja została zawarta w ostatnim tygodniu lipca 1993 r. za kwotę 265 mln zł. Kiedy uzyskaliśmy prawo do użytkowania piętra budynku został nam tylko miesiąc na przeprowadzenie koniecznego remontu. Całość prac (łącznie z wymianą dachu) wykonała firma jednego z rodziców, Pana Witolda Grądzkiego tak sprawnie, że nowy rok szkolny rozpoczęliśmy jedynie z dwudniowym opóźnieniem.
Cały pomysł obciążony był dużym ryzykiem. Jakiekolwiek potknięcie i nic by się nie udało. A jednak…
Z dzisiejszej perspektywy widzę jak wspierała nas Opatrzność Boża poprzez pomoc wielu życzliwych osób takich jak Pani Dorota Cywińska.
Po latach jeden z członków Zarządu z humorem wspominał wystąpienie ks. Leona – „Po raz pierwszy zdarzyło się tak, że na spotkaniu Zarządu KIK-u, ktoś od nas coś chciał i na nas krzyczał”.
Grzegorz Dąbrowski
Szanowni Państwo,
od 13 do 31 lipca sekretariat szkoły będzie NIECZYNNY.
Wakacyjny dyżur sekretariatu w godz. 9:00 - 14:00:
1-2 sierpnia,
oraz od 16 sierpnia - do końca wakacji.
W piątek, 1 lipca Centralna Komisja Egzaminacyjna przedstawiła wyniki egzaminu ósmoklasisty przeprowadzonego w maju br. W całej Polsce w egzaminie uczestniczyło ponad 500 tys. uczniów (w tym ok. 6 150 uczniów z Ukrainy).
W naszej szkole do egzaminu przystąpiło 49 uczniów.
przedmiot |
szkoła |
gmina |
powiat |
województwo |
kraj |
j. polski |
80% |
79% |
66% |
64% |
60% |
matematyka |
90% |
84% |
67% |
62% |
57% |
j. angielski |
95% |
88% |
79% |
72% |
67% |
Uczennica kl. 8a Hanna Wlazło (na zdjęciu) otrzymała maksymalne wyniki z trzech części egzaminu. W całej Polsce jest ok. 400 takich uczniów. To drugi przypadek tak wysokiego wyniku w historii szkoły.
Czworo uczniów uzyskało podwójnego „maksa” z matematyki i języka angielskiego, a jedenaścioro uczniów ma 100% z matematyki lub z języka angielskiego. Uczniowie Ci zostaną uhonorowani przez Burmistrza Miasta wiecznymi Piórami św. Teresy.
Przy rekrutacji do szkół ponadpodstawowych za egzamin ósmoklasisty można otrzymać 100 punktów wg przelicznika:
- Język polski (100%*0,35) = 35 pkt
- Matematyka (100%*0,35) = 35 pkt
- Język angielski (100%*0,3) = 30 pkt
Zaświadczenia z wynikiem egzaminu ósmoklasisty uczniowie otrzymają w piątek, 8 lipca.
Serdecznie dziękujemy i gratulujemy wszystkim tegorocznym Absolwentom naszej Szkoły, Rodzicom i Nauczycielom!
Czy rower Pani Hani Jarco ma wszystkie niezbędne elementy, by móc poruszać się po drogach? :D
Odpowiedź na to pytanie na pewno znają nasi tegoroczni czwartoklasiści, którzy w ubiegłą środę wyśmienicie zdali egzamin teoretyczny z wiedzy o ruchu drogowym. Wykazali się oni również wspaniałymi umiejętnościami podczas praktycznej części egzaminu na kartę rowerową, która odbyła się 22.06 na boisku szkolnym przy wielkim wsparciu i zaangażowaniu pana Kuby Trepczyńskiego. Nasi cykliści w ramach zaliczenia musieli wykonać serię zadań tj. przejazd slalomem, skręt wraz z sygnalizowaniem manewru czy zatrzymanie w strefie.
Drodzy Rowerzyści, świetnie Wam poszło. Gratulacje!!!
Punktacja do szkół ponadpodstawowych w Warszawie w r.szk. 2021/2022
Plan naboru do szkół warszawskich
Rekrutacja - powiat pruszkowski
Harmonogram działań UCZNIA SZKOŁY PODSTAWOWEJ
w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2022/2023
do liceów ogólnokształcących, techników i branżowych szkół I stopnia prowadzonych przez m.st. Warszawę
REKRUTACJA ZASADNICZA
|
Termin |
Podgląd oferty edukacyjnej Publikacja oferty edukacyjnej szkół w elektronicznym systemie rekrutacji pod adresem: https://warszawa.edu.com.pl
|
od 29 kwietnia |
Składanie wniosków o przyjęcie do szkół:
1a. Uczniowie klas ósmych warszawskich publicznych szkół podstawowych logują się do systemu, korzystając z zakładki „Zaloguj się” oraz wprowadzając login i hasło, uzyskane w macierzystych szkołach.
1b. Uczniowie klas ósmych szkół podstawowych: niepublicznych, artystycznych, spoza Warszawy samodzielnie zakładają konta w systemie, korzystając z zakładki „Zgłoś kandydaturę” i wprowadzając PESEL.
2. Kandydaci wypełniają wniosek w systemie. Mogą wskazać dowolną liczbę szkół prowadzonych przez m.st. Warszawę, a w nich dowolną liczbę oddziałów. Ich listę układają w kolejności od najbardziej do najmniej preferowanych.
3. Kandydaci składają wydrukowany i podpisany przez co najmniej jednego rodzica/opiekuna prawnego wniosek oraz dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym w szkole pierwszego wyboru osobiście lub elektronicznie.
Uwaga: Kandydaci, którzy we wniosku na liście preferencji wskażą oddziały wstępne, dwujęzyczne, międzynarodowe, sportowe, mistrzostwa sportowego przygotowania wojskowego lub oddziały wymagające szczególnych indywidulanych predyspozycji (niezależnie od kolejności na liście) składają wniosek w szkole pierwszego wyboru do 30 maja br.
|
od 16 maja do 20 czerwca do godz. 15.00
|
Składanie wniosków o przyjęcie do oddziałówwstępnych, dwujęzycznych, międzynarodowych, sportowych, mistrzostwa sportowego, przygotowania wojskowego oraz oddziałów wymagających indywidualnych predyspozycji.
|
od 16 maja do 30 maja do godz. 15.00 |
Sprawdzian kompetencji językowych do oddziałów dwujęzycznych/międzynarodowych Kandydaci przystępują do sprawdzianu dla danego języka wszkole, która prowadzi taki oddział i została umieszczona najwyżej na liście preferencji. Godzina przeprowadzenia sprawdzianu znajduje się na stronie danej szkoły.
|
jęz. hiszpański - 2 czerwca
jęz. angielski - 3 czerwca
jęz. francuski - 7 czerwca
jęz. niemiecki - 8 czerwca
|
Sprawdzian predyspozycji językowych do klas wstępnych Kandydaci przystępują do sprawdzianu wszkole umieszczonej najwyżej na liście preferencji, która prowadzi taki oddział. Godzina przeprowadzenia sprawdzianu znajduje się na stronie danej szkoły.
|
9 czerwca |
Próba sprawności fizycznej do oddziałów sportowych/mistrzostwa sportowego/przygotowania wojskowego Kandydaci przystępują do próby sprawności fizycznej. Dokładne terminy znajdują się na stronie danej szkoły, która prowadzi takie oddziały.
|
od 31 maja do 13 czerwca
termin ustala dyrektor szkoły |
Sprawdzian uzdolnień kierunkowych do oddziałów wymagających szczególnych indywidualnych predyspozycji kierunkowych Dokładne terminy znajdują się na stronie danej szkoły, która prowadzi takie oddziały.
|
od 31 maja do 13 czerwca
termin ustala dyrektor szkoły |
Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych oraz prób sprawności fizycznej Listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki sprawdzianów zostaną ogłoszone w szkole, w której kandydat do nich przystąpił (wyniki dostępne będą również w systemie rekrutacji).
|
do 15 czerwca |
Kandydaci do szkół prowadzących kształcenie w zawodachotrzymują ze szkoły skierowanie na badania do lekarza medycyny pracy w celu uzyskania zaświadczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu (wykaz przychodni zostanie opublikowany na stronie internetowej Biura Edukacji: edukacja.um.warszawa.pl).
|
od 16 maja do 25 lipca |
Drugi termin na przeprowadzenie sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, prób sprawności fizycznej, uzdolnień kierunkowych Jest on przeznaczony dla kandydatów, którzy z przyczyn niezależnych nie przystąpili do nich w pierwszym terminie, pod warunkiem, że te oddziały zostały wskazane we wniosku złożonym do 30 maja br. Terminy sprawdzianów znajdują się na stronie danej szkoły.
|
do 7 lipca
termin ustala dyrektor szkoły |
Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych oraz prób sprawności fizycznej przeprowadzonych w drugim terminie. Listy osób, które uzyskały pozytywne wyniki, zostaną ogłoszone w szkole, w której kandydat do nich przystąpił.
|
do 8 lipca |
Wprowadzanie osiągnięć Uczniowie ósmych klas szkół podstawowych: niepublicznych, artystycznych, spoza Warszawy, samodzielnie wprowadzają do systemu oceny ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz informacje o innych osiągnięciach odnotowanych na świadectwie. Osiągnięcia uczniów warszawskich publicznych szkół wprowadzają ich macierzyste szkoły.
|
od 24 czerwca do 13 lipca do godz. 14.00 |
Podgląd wprowadzonych przez szkoły podstawowe osiągnięć, odnotowanych na świadectwie.
|
23 czerwca do godz. 15.00 |
Składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty Kandydaci składają w szkole pierwszego wyboru: - kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, - kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, - kopie innych wymaganych dokumentów.
Kopie muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły podstawowej, którą kandydat ukończył. Kopie dokumentów mogą być składane osobiście lub elektronicznie na adres mailowy podany przez szkołę.
|
od 24 czerwca do 13 lipca do godz. 15.00
|
Możliwość zmiany decyzji dotyczącej wyboru szkół i oddziałów: W celu wprowadzenia zmian we wniosku należy udać się do szkoły pierwszego wyboru z jednym z rodziców/opiekunów prawnych lub skontaktować się ze szkołą, aby zwrócić się do komisji o anulowanie złożonego wniosku, wprowadzić do systemu nowe informacje, wydrukować i podpisać nowy wniosek oraz złożyć go osobiście lub elektronicznie wraz z wymaganymi dokumentami w nowej szkole pierwszego wyboru. |
od 24 czerwca do 13 lipca do godz. 15.00
|
Listy zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
|
20 lipca godz. 14.00 |
Potwierdzanie woli przyjęcia Kandydaci potwierdzają wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani, poprzez złożenie oryginałów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
Uwaga! Jeśli kandydat nie złoży oryginałów dokumentów we wskazanym terminie, nie zostanie przyjęty do szkoły. W przypadku braku możliwości złożenia zaświadczenia lekarskiego, rodzic/opiekun prawny kandydata informuje o tym dyrektora szkoły w terminie nie późniejszym niż 3 dni przed terminem opublikowania list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych, wskazując przyczynę niedotrzymania terminu.
|
od 21 lipca do 27 lipca do godz. 15.00 |
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
|
28 lipca do godz. 14.00 |
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA (odbywa się bez użycia elektronicznego systemu wspomagania rekrutacji)
|
|
Składanie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca W rekrutacji uzupełniającej kandydaci nie wypełniają wniosku o przyjęcie w systemie elektronicznym. Składają go bezpośrednio w wybranej przez siebie szkole dysponującej wolnymi miejscami lub elektronicznie (formę określna dana szkoła). Do wniosku dołącza się dokumenty potwierdzające spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
|
od 1 sierpnia do 3 sierpnia do godz. 15. 00
|
Kandydaci do szkół prowadzących kształcenie w zawodach otrzymują ze szkoły skierowanie
|
od 1 sierpnia do 12 sierpnia |
Sprawdziany kompetencji językowych, predyspozycji językowych, prób sprawności fizycznej, uzdolnień kierunkowych
(dotyczy kandydatów, którzy nie przystąpili do nich w rekrutacji zasadniczej).
|
od 4 sierpnia do 8 sierpnia
termin ustala dyrektor szkoły |
Wyniki sprawdzianów kompetencji językowych, predyspozycji językowych, uzdolnień kierunkowych/kompetencji językowych oraz prób sprawności fizycznej Listy osób, które uzyskały pozytywne wyniki sprawdzianów, zostaną ogłoszone w tej szkole szkołach, w której kandydat przystąpił do sprawdzianu.
|
do 11 sierpnia |
Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych
Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
|
12 sierpnia |
Potwierdzenie woli przyjęcia
Kandydaci potwierdzają wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani poprzez złożenie oryginałów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej, zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty i zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu.
|
od 16 sierpnia do 18 sierpnia do godz. 15.00 |
Listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych
Komisje rekrutacyjne podają do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
|
19 sierpnia do godz. 14.00 |
Kalendarium
-
119/2022Pielgrzymka do Rokitna
Udział w parafialnej pielgrzymce do Rokitna, gdzie czczony jest obraz matki Boskiej Rokitniańskiej - Wspomożycielki Prymasów Polski, stał się piękną tradycją Szkoły św. Teresy.
Zapraszamy na tegoroczną pielgrzymkę dzieci, młodzież i całe rodziny - tradycyjnie w drugą niedzielę września, czyli 9 IX. Do przejścia 9 km.
Zbiórka przed kościołem o g. 7.30, Msza św. w Rokitnie o g. 12.00 i powrót we własnym zakresie lub autokarem ok. g. 13-ej.