• 0
  • 1
  • 2
  • 3

Biuletyn szkolny

Biuletyn jest wydawany cyklicznie. Tutaj mogą Państwo ściągnąć biuletyn w wersji elektronicznej (pliki Adobe Reader).

Procedura reagowania szkoły w przypadku wystąpienia przemocy wśród uczniów

Procedura reagowania szkoły

w przypadku wystąpienia przemocy wśród uczniów

Każdy pracownik szkoły jest odpowiedzialny za wczesne interwencje

w nieprawidłowe lub agresywne zachowania dzieci.

 

Widzisz – reaguj!

Informuj wychowawcę o podjętych działaniach.

Czynności

Osoba odpowiedzialna

Przerwanie sytuacji zagrażającej. Odizolowanie agresora. W przypadku, gdy nie ma takiej możliwości, należy poprosić innego pracownika szkoły lub ucznia o poinformowanie dyrekcji, psychologa, innego nauczyciela o zajściu i potrzebie pomocy.

Nauczyciel – świadek zdarzenia

 

Rozpoznanie sytuacji

- rozmowa z uczestnikami zdarzenia, sprawcą i ofiarą.

Nauczyciel – świadek zdarzenia

 

Poinformowanie wychowawcy klasy.

Nauczyciel – świadek zdarzenia

Sporządzenie notatki z zajścia oraz przekazanie jej wychowawcy klasy.

Nauczyciel – świadek zdarzenia

Poinformowanie rodziców obu stron o  wystąpieniu zachowania agresywnego i podjętych oraz planowanych przez szkołę działaniach

Wychowawca

 

W zależności od rodzaju zachowania:

Monitorowanie zachowań, czyli dalszej relacji między uczniami, spotkania z uczniami, rozmowy z psychologiem szkolnym.

Wyciągnięcie konsekwencji regulaminowych, którymi mogą być:

- obniżenie oceny z zachowania

- nagana wychowawcy

- ustna i pisemna nagana dyrektora szkoły

- relegowanie ze szkoły

Wychowawca

Psycholog

Dyrektor

 

Podjęcie przez sprawcę i jego rodziców działań mających na celu zadośćuczynienie osobie poszkodowanej:

- przeproszenie

- zobowiązanie się do zaniechania agresywnych działań (również w formie kontraktu podpisanego z uczniem w obecności rodziców)

Wychowawca

Podjęcie przez sprawcę, rodziców i szkołę uzgodnionych działań służących wyeliminowaniu niepożądanych zachowań.

Wychowawca

Dyrektor

 

Dokumentowanie procedury w postaci notatek ze spotkań oraz podjętych działań.

Wychowawca

 

 

Procedura reagowania szkoły na cyberprzemoc.

 

W stosunku do sprawcy:

 

  1. Rozmowa z uczniem sprawcą przemocy o jego zachowaniu.
  2. Powiadomienie rodziców sprawcy, omówienie z nimi zachowania dziecka.
  3. Objęcie sprawcy opieką psychologiczno – pedagogiczną.
  4. Zastosowanie środków dyscyplinarnych wobec sprawcy cyberprzemocy.

 

W stosunku do ofiary:

  1. Rozmowa z ofiarą cyberprzemocy – wsparcie, porada.
  2. Zabezpieczenie dowodów.
  3. Powiadomienie rodziców.
  4. Zapewnienie pomocy psychologiczno – pedagogicznej poszkodowanej osobie.
  5. Monitorowanie sytuacji ucznia.