Program nauczania religii rzymskokatolickiej wprzeznaczony dla klas I gimnazjum: "Pójść za Jezusem Chrystusem". Program nauczania nr AZ-3-01/10. Autor: Komisja Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski
Wydawnictwo: WAM
Twoje Słowo światłem na mojej drodze.
Ewangelie synoptyczne, Ks. Andrzej Banaszek
Biblia
Podręcznik, Biblia, zeszyt, długopis
1. GŁÓD SŁUCHANIA SŁÓW PAŃSKICH
2. PRZEZ SŁOWO PANA POWSTAŁY NIEBIOSA
3. POSŁAŁ SŁOWO, ABY ICH ULECZYĆ
4. SŁOWO STAŁO SIĘ CIAŁEM
5. ABY SŁOWO STAŁO BOŻE NIE ULEGŁO SKRĘPOWANIU
6. PRZEZ TWOJE SŁOWO UDZIEL MI ŻYCIA
http://wydawnictwokatechetyczne.pl/category/materialy/
Na lekcjach religii postępy i osiągnięcia ucznia sprawdzane są w następujący sposób:
1. Uczeń otrzymuje oceny za:
a. Sprawdziany :
Klasówka musi być zapowiedziana tydzień wcześniej i wpisana do dziennika. Przed klasówką odbywa się lekcja powtórzeniowa, w czasie której nauczyciel podaje wymagania do sprawdzianu. Nauczyciel ma na sprawdzenie klasówki 14 dni. Uczeń ma prawo poprawić ocenę ze sprawdzianu w ciągu 2 tygodni od oddania sprawdzianu. Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną. Nauczyciel ustala termin poprawy. Jeżeli uczeń podczas pracy klasowej rozmawia, kontaktuje się z innymi uczniami, korzysta z niedozwolonych pomocy lub przeszkadza, otrzymuje ocenę niedostateczną. Prace pisemne po sprawdzeniu uczeń otrzymuje do wglądu, a rodzice mogą zapoznać się z pracą ucznia podczas dnia otwartego.
b. Ocenianie kształtujące: Co najmniej jedna aktywność uczniowska w ciągu roku szkolnego, zgodna z PSO, jest oceniana kształtująco.
c. Kartkówki (z trzech ostatnich lekcji). Kartkówek nie poprawiamy.
d. Odpowiedzi ustne (z trzech ostatnich lekcji). Ucznia obowiązuje notatka w zeszycie, praca domowa, znajomość materiału.
e. Prace domowe powinny być wykonane w zeszycie przedmiotowym, podręczniku lub w innej formie ustalonej przez nauczyciela.
f. Aktywność (5 plusów to ocena bardzo dobra, 5 minusów to ocena niedostateczna) g. Prowadzenie zeszytu: w zeszycie uczeń powinien zanotować datę, temat lekcji oraz notatkę. Przynajmniej raz w roku nauczyciel ocenia zeszyt ucznia.
h. Prace dodatkowe, karty pracy
2. Uczeń ma prawo do 2 nieprzygotowań w trymestrze. Jeśli uczeń był nieobecny w szkole tydzień lub dłużej, nauczyciel daje mu czas na uzupełnienie zaległego materiału. Jeśli ucznia nie było w szkole kilka dni i jest nieprzygotowany do lekcji, musi zgłosić nieprzygotowanie. Jeśli uczeń zgłosi więcej niż dwa nieprzygotowania, nauczyciel może obniżyć ocenę trymestralną.
3. Oceny:
celujący
bardzo dobry
dobry
dostateczny
dopuszczający
niedostateczny
Prace klasowe odbywają się po omówieniu zakresu materiału z planu nauczania religii w pierwszej klasie gimnazjum.
karty pracy, projekty, recenzje
-uczeń opanował podstawowe pojęcia religijne
-prezentuje mało zadowalający poziom postaw i umiejętności
-nie potrafi stosować wiedzy, nawet przy pomocy nauczyciela
-podczas przekazywania wiadomości popełnia liczne błędy
-ma problemy ze znajomością podstawowych modlitw
-uczeń opanował łatwe wiadomości, postawy i umiejętności
-wykazuje się podstawowymi wiadomościami, które łączy w logiczne związki
-przy pomocy nauczyciela wykorzystuje wiadomości do celów praktycznych i teoretycznych
-w zeszycie występują sporadyczne braki notatek i prac domowych
-prezentuje przeciętną pilność, systematyczność i zainteresowanie przedmiotem
-uczeń prezentuje wiadomości powiązane związkami logicznymi
-poprawnie rozumie uogólnienia oraz wyjaśnia pojęcia i problemy podane przez nauczyciela
-w zeszycie posiada wszystkie notatki i prace domowe
-jest zainteresowany przedmiotem
-włącza się w przeżycia roku liturgicznego
-stara się być aktywnym podczas lekcji
-uczeń opanował pełny zakres wiedzy, postaw i umiejętności
-prezentuje poziom wiadomości powiązanych ze sobą w logiczny układ
-cechuje go pełna znajomość wymaganych modlitw
-właściwie prowadzi zeszyt i na bieżąco odrabia prace domowe
-aktywnie uczestniczy w lekcji religii
-stara się być świadkiem wyznawanej wiary
-uczeń spełnia wymagania określone w zakresie oceny bardzo dobrej
-wykazuje się wiadomościami, umiejętnościami i postawami wykraczającymi poza program nauczania religii
-prezentuje wiadomości powiązane ze sobą w systematyczny układ
-swobodnie posługuje się terminologią przedmiotową
-angażuje się w prace pozalekcyjne
-uczestniczy w konkursach wiedzy religijnej
-aktywnie i twórczo uczestniczy w życiu parafii oraz szkoły
wyjscia do miejsc sakralnych