DKW 4014 88/01 Urszula Kierczak, Tadeusz Głos -"Sport, zabawa i rekreacja"
Strój sportowy nieograniczający ruchów ciała w postaci koszulki i spodenek, względnie dres oraz buty sportowe o jasnej miękkiej podeszwie lub buty halowe. Włosy sięgające barków, spięte gumką lub przepasane miękką opaską.
Sprawdzian umiejętności technicznych lub motorycznych. Pisemny lub ustny sprawdzian wiadomości.
W szczególnych przypadkach, jest możliwość wykonania prac dodatkowych w celu zaliczenia lub podniesienia stopnia. Szczegóły oraz forma prac omawiana jest indywidualnie.
Przedmiotem oceniania z wychowania fizycznego jest : 1. Stopień opanowania materiału programowego 2. Stopień przygotowania i zaangażowania na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych 3. Postawa wobec przedmiotu 4. Chęć rozwoju umiejętności i uzdolnień ucznia oraz postępy w usprawnianiu 5. Przestrzeganie zasad BHP i „fair play” 6. Uczestnictwo w życiu sportowym szkoły i poza nią
Ocenę dopuszczajęcę otrzymuje uczeń, który: 1. Opuszcza zajęcia wychowania fizycznego, często jest nieprzygotowany do lekcji. 2. Opanował w stopniu dopuszczającym elementy dyscyplin sportowych i gier zespołowych objętych programem nauczania. 3. Wykazuje znaczące braki znajomości zasad i przepisów gier zespołowych i dyscyplin sportowych. 4. Nie pracuje nad podniesieniem swojej sprawności fizycznej i motorycznej, wykazuje brak troski o swoje zdrowie. 5. Jest niekoleżeński, niezdyscyplinowany, nie przestrzega i narusza zasady BHP i „fair play”
Ocenę dopuszczajęcę otrzymuje uczeń, który: 1. Opuszcza zajęcia wychowania fizycznego, często jest nieprzygotowany do lekcji. 2. Opanował w stopniu dopuszczającym elementy dyscyplin sportowych i gier zespołowych objętych programem nauczania. 3. Wykazuje znaczące braki znajomości zasad i przepisów gier zespołowych i dyscyplin sportowych. 4. Nie pracuje nad podniesieniem swojej sprawności fizycznej i motorycznej, wykazuje brak troski o swoje zdrowie. 5. Jest niekoleżeński, niezdyscyplinowany, nie przestrzega i narusza zasady BHP i „fair play”
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: 1. Na ogół nie opuszcza zajęć wychowania fizycznego, nie zawsze przygotowany jest do lekcji. 2. Opanował w stopniu dobrym elementy z zakresu dyscyplin sportowych i gier zespołowych objętych programem nauczania. Orientuje się w przepisach gier i dyscyplin poznawanych na lekcji. 3. Sprawność fizyczną i motoryczną utrzymuje na równym poziomie, zaangażowany jest w procesie samousprawniania. 4. Wykazuje dobrą postawę wobec przedmiotu. 5. Jest koleżeński, na ogół przestrzega zasad BHP i „fair play”
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który: 1. Nie opuszcza zajęć lekcyjnych wychowania fizycznego i jest przygotowany do zajęć. 2. W pełni (bardzo dobrze) opanował elementy dyscyplin sportowych i gier zespołowych objętych programem nauczania. 3. Wykazuje się znajomością zasad i przepisów gier zespołowych i dyscyplin sportowych nauczanych na zajęciach. 4. Czynnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych, sportowo – rekreacyjnych. Podnosi poziom swojej sprawności fizycznej i motorycznej. 5. Jest koleżeński, zdyscyplinowany, przestrzega zasad BHP i „fair play” na zajęciach wychowania fizycznego. 6. Osiąga sukcesy w zawodach sportowych na szczeblu szkolnym, gminnym. 7. Prowadzi sportowy tryb życia.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który: 1. Jest zawsze przygotowany do lekcji i bierze aktywny udział we wszystkich lekcjach wychowania fizycznego. 2. Doskonale (celująco i bardzo dobrze) opanował elementy dyscyplin sportowych oraz gier zespołowych objętych programem nauczania. 3. Posiada duży zasób wiedzy na temat przepisów gier zespołowych oraz dyscyplin sportowych nauczanych na zajęciach. 4. Systematycznie podnosi poziom swojej sprawności fizycznej i motorycznej. Przejawia dbałość o własne ciało i zdrowie, dba o higienę osobistą. 5. Czynnie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i pozaszkolnych, sportowo – rekreacyjnych. Bierze czynny udział w organizacji imprez sportowo – rekreacyjnych w szkole. 6. Osiąga sukcesy w zawodach sportowych na szczeblu rejonu, województwa, regionu, kraju i wyżej. 7. Jest koleżeński, zdyscyplinowany, przestrzega zasad BHP, „fair play”, dba o bezpieczeństwo własne i innych 8. Ma inne osiągi lub zasługi, o wpływie, których decyduje nauczyciel wychowania fizycznego