Informatyka dla ciebie-program nauczania informatyki w gimnazjum.
Autor: Ewa Filinowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Dla uczniów zainteresowanych informatyką, chcących brać udział w konkursach informatycznych :
1. Borowiecka, Borowiecki, Chechłacz, Jochemczyk, Samulska,
Konkursy Informatyczne LOGIA i miniLOGIA 2002/3 - 2007/08; Wyd. OEIiZK 2008
I trymestr (10h)
Opracowanie tematów związanych z technologią Internetu (2h)
Rodzaje stron WWW (1h)
Podstawowe zasady tworzenia stron WWW (1h)
Edytory i programy do tworzenia stron WWW (4h)
Tworzenie strony WWW w edytorze online (1h)
SPRAWDZIAN (1h)
II trymestr (11h)
(praktyczna nauka tworzenia stron w języka html)
Wprowadzenie do technologii języków tworzenia stron WWW (1h)
Konstrukcja strony HTML (1h)
Tworzenie podstron w języku html (2h)
Grafika w html (2h)
Formularze w html (1h)
Animacje w html (1h)
KhanAcademy (2h)
SPRAWDZIAN (1h)
III trymestr (10h)
Wykorzystanie skryptów na stronie (1h)
Responsywność stron www (2h)
Elementy języka css (2h)
Umieszczanie strony WWW na serwerze (2h)
Tworzenie własnego serwisu WWW (3h)
Sprawdzian (1h)
sprawdzian przeprowadzony na lekcji (30 lub 40 minut),
ocena pracy wykonanej na lekcji,
ocena dodatkowej pracy wykonanej w domu,
ocena udziału w konkursach informatycznych.
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który nie opanował w pełni wiadomości i wymagań zawartych w podstawie programowej, braki te jednak nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy, z pomocą nauczyciela uczeń potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował podstawowe wiadomości i umiejętności określone podstawą programową.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania, ale opanował je na poziomie przekraczającym podstawę programową.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania i biegle posługuje się zdobytą wiedzą.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
- samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
- proponuje rozwiązania nietypowe,
- rozwiązuje zadania wykraczające poza program nauczania pierwszej klasy,
- bierze udział i uzyskuje znaczące wyniki w konkursach informatycznych na szczeblu pozaszkolnym.
Centrum Nauki Kopernik (Laboratoria)