Program nauczania języka angielskiego. Kurs kontynuujący dla klas I-III . Poziom III. 1 OXFORD
Exam explorer, wyd. Nowa Era.
Close up B2 wyd. Nowa Era
- przygotowanie do egzaminu gimnazjaznego zgodnie z rozkładem materiału z Exam explorer oraz rozszerzenie materiału zgodnie z zakresem tematycznym i gramatycznym.
- prace klasowe
- kartkówki
- odpowiedzi ustne
- prace pisemne oceniane przez nauczyciela
- praca klasowa odbywa się po zakończonym rozdziale oraz po powtórzeniu
- prezentacje ustne na wybrany przez ucznia temat
Kryteria oceniania do rozdziału 1:
UNIT 1 BE YOURSELF
Zakres treści nauczania określonych w podstawie programowej 2012: człowiek (ubiór/wygląd zewnętrzny/dane personalne/zainteresowania/uczucia i emocje/cechy charakteru)
Kształcenie przedmiotowo-językowe: technika (odzież science fiction)
Kultura: Europa
Ogólne cele kształcenia |
Szczegółowe cele kształcenia – umiejętności |
||||
|
|
Ocena dopuszczająca |
Ocena dostateczna |
Ocena dobra |
Ocena bardzo dobra |
Znajomość środków językowych (gramatyka)
|
|
Uczeń rozróżnia czasy future simple i wyrażenie be going to, ale budując wypowiedzi, ma problemy z zastosowaniem właściwej konstrukcji. Uczeń |
Uczeń rozróżnia czasy future simple i wyrażenie be going to, |
Uczeń w większości poprawnie posługuje się czasem future simple |
Uczeń bezbłędnie posługuje się czasem future simple |
Znajomość środków językowych (leksyka, ortografia, fonetyka) |
|
Uczeń potrafi nazwać kilka ubrań, cech charakteru oraz wymienić 1–2 nazwy uczuć lub emocji. Zna 1–2 przymiotniki określające osobowość/cechy charakteru człowieka. Popełnia wiele błędów ortograficznych. Wymowa jest zrozumiała, chociaż uczeń popełnia wiele błędów. |
Uczeń potrafi nazwać większość ubrań, cech charakteru oraz wymienić większość uczuć lub emocji. Zna kilka przymiotników określających osobowość/cechy charakteru człowieka. Popełnia wiele błędów ortograficznych. Wymowa jest zrozumiała.
|
Uczeń potrafi nazwać wszystkie ubrania, cechy charakteru oraz wymienić uczucia |
Uczeń potrafi nazwać wszystkie ubrania, cechy charakteru oraz wymienić wszystkie uczucia i emocje. Zna wszystkie przymiotniki określające osobowość/cechy charakteru człowieka. Nie popełnia błędów ortograficznych. Jego wymowa nie budzi zastrzeżeń.
|
Rozumienie, tworzenie |
|
Uczeń rozumie ogólny sens krótkiej wypowiedzi Wymienia 1–2 ubrania Wymienia 1–2 przymiotniki określające osobowość/cechy charakteru.
|
Uczeń rozumie ogólny sens krótkiej wypowiedzi w zakresie tematów rozdziału i potrafi znaleźć niektóre szczegółowe informacje. Opisuje siebie i innych i poprawnie reaguje w takiej sytuacji. Wymienia kilka ubrań i uczuć lub emocji. W prosty sposób opisuje osobowość człowieka za pomocą właściwych przymiotników, czasami popełniając błędy.
|
Uczeń rozumie ogólny sens każdej wypowiedzi w zakresie tematów rozdziału i prawie bezbłędnie znajduje większość szczegółowych informacji. Opisuje siebie i innych Wymienia większość ubrań i uczuć lub emocji. Opisuje osobowość człowieka za pomocą właściwych przymiotników, popełniając sporadyczne błędy. |
Uczeń rozumie ogólny sens każdej wypowiedzi Swobodnie operuje słownictwem z zakresu ubrań i uczuć lub emocji. Bezbłędnie opisuje osobowość człowieka
|
Rozumienie wypowiedzi pisemnej |
|
Uczeń na ogół rozumie sens bardzo prostej wypowiedzi pisemnej, ale nie potrafi znaleźć wszystkich szczegółowych informacji. |
Uczeń rozumie ogólny sens prostej wypowiedzi i znajduje niektóre szczegółowe informacje. |
Uczeń rozumie ogólny sens większości wypowiedzi pisemnych w zakresie tematów rozdziału i zwykle znajduje większość szczegółowych informacji. |
Uczeń bez problemu rozumie ogólny sens każdej wypowiedzi pisemnej Może dobrze sobie radzić również z tekstami |
Tworzenie wypowiedzi pisemnej |
|
Uczeń potrafi napisać kilka prostych zdań o sobie na podstawie wzoru, popełniając wiele błędów. |
Uczeń potrafi napisać swój profil internetowy na podstawie wzoru, popełniając wiele błędów. |
Uczeń samodzielnie potrafi napisać swój profil internetowy, popełniając sporadyczne błędy. |
Uczeń samodzielnie potrafi napisać dość obszerny profil internetowy, rzadko popełniając błędy. |
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego |
Słuchanie
Czytanie
Reagowanie językowe
|
Uczeń potrafi powiedzieć,
Uczeń nie powinien mieć trudności z określeniem głównej myśli prostego tekstu, ale ma problemy Ma problemy Może popełniać błędy w teście wielokrotnego wyboru, gdy nie zna znaczenia wyrazów.
Uczeń reaguje poprawnie tylko w niektórych sytuacjach. |
Uczeń rozumie sens usłyszanej wypowiedzi i samodzielnie potrafi wychwycić szczegółowe informacje, popełniając błędy.
Uczeń rozumie większość prostego tekstu i potrafi znaleźć większość szczegółowych informacji, czasami popełniając błędy. Przyporządkowuje tablice informacyjne właściwym treściom, które przekazują, ale popełnia błędy. Może popełniać błędy w teście wielokrotnego wyboru, gdy nie zna znaczenia wyrazów.
Uczeń reaguje poprawnie
|
Uczeń potrafi wychwycić większość szczegółowych informacji w prawie każdej wypowiedzi.
Uczeń nie ma problemów Na ogół poprawnie przyporządkowuje tablice informacyjne właściwym treściom, które przekazują. Sporadycznie popełnia błędy w teście wielokrotnego wyboru, jeśli nie zna znaczenia niektórych wyrazów.
Uczeń na ogół poprawnie reaguje językowo w większości sytuacji. |
Uczeń rozumie każdą wypowiedź i z łatwością wychwytuje szczegółowe informacje. Potrafi uzasadnić swój wybór.
Uczeń rozumie każdy tekst Poprawnie przyporządkowuje tablice informacyjne właściwym treściom, które przekazują.
Uczeń właściwie reaguje językowo we wszystkich sytuacjach. |
Szczegółowe kryteria oceniania do poszczególnych rozdziałów są dostępne u nauczyciela. Ze względów technicznych nie mogły być zamieszczone na stronie internetowej.
- rozumie sens prostych zwrotów, w minimalnym stopniu rozumie czytany lub słuchany tekst
- zna podstawowe słownictwo, bardzo ubogie struktury gramatyczne
- nie potrafi samodzielnie nawiązać dialogu, nie rozumie zadanych pytań
- nie potrafi zastosować znanych struktur gramatycznych i słownictwa w tekście
- błędy leksykalne i gramatyczne zakłócają w znacznym stopniu komunikację
- dysponuje ograniczonym zakresem słownictwa odpowiedniego do zadania
- czasami niepoprawnie używa codziennego słownictwa uczeń próbuje pisać zadania zawierająca proste struktury i słownictwo
- tekst bywa spójny, ale brak mu organizacji
- w zadaniu pisemnym zawiera niektóre istotne punkty
- umie odczytać ostatnio poznane teksty
- niepełne rozumienie tekstu słyszanego lub czytanego
- umie odczytać poznane teksty
- zna podstawowe słownictwo, proste i mało urozmaicone
- częściowo rozumie polecenia nauczyciela, ma trudności z nawiązywaniem dialogu
- zna podstawowe struktury, ale nie zawsze umie je poprawnie zastosować
- błędy leksykalno - gramatyczne i fonetyczne w pewnym stopniu zakłócają komunikację zazwyczaj stosuje zakres słownictwa odpowiedni do zadania
- używa niewiele słownictwa o charakterze bardziej złożonym/abstrakcyjnym
- uczeń potrafi napisać zadania zawierająca poprawne proste struktury i słownictwo
- potrafi zorganizować tekst, który mógłby być bardziej spójny
- rozumnie ogólny sens tekstu czytanego lub słyszanego
- odgaduje słowa i wyrażenia z kontekstu jeśli nie rozumnie ich od razu
- zna słownictwo odpowiednie do zadania
- wymowa i intonacja nie zakłóca informacji którą przekazuje
- formułuje prostą wypowiedź w dialogu z nauczycielem, rozumnie zadane pytania i odpowiednio na nie reaguje
- zna prawidłową pisownię i wymowę poznanych wyrazów
- samodzielnie i w większości poprawnie stosuje znane struktury gramatyczne i słownictwo
- zazwyczaj potrafi w spójny sposób zorganizować tekst
- błędy nie zakłócają komunikacji uczeń potrafi poprawnie operować większością struktur prostych i złożonych
- zazwyczaj stosuje szeroki zakres słownictwa odpowiedni do zadania
- używa poprawnie elementów słownictwa o charakterze bardziej złożonym/abstrakcyjnym
- swobodnie posługuje się różnorodnymi, poznanymi formami gramatycznymi i materiałem leksykalnym
- buduje pełną i zróżnicowaną wypowiedź pisemną i ustną uczeń potrafi napisać zadania zawierająca poprawne złożone struktury i słownictwo
- potrafi w spójny sposób zorganizować tekst
- nieliczne błędy leksykalne i gramatyczne nie zakłócają komunikacji
- jest aktywny na lekc
- uczeń rozumnie tekst czytany i słyszany (na poziomie danej klasy)
- potrafi wypowiedzieć się na zadany temat związany z tematem lekcji
- mówi poprawnie fonetycznie i pisze ortograficznie
- formułuje płynne, spójne wypowiedzi, zadaje pytania i udziela odpowiedzi reagując na sytuacje dnia codziennego
- uczeń bezbłędne rozumie tekst pisany i słyszany (na poziomie wykraczającym poza materiał danej klasy)
- swobodnie i poprawnie wypowiada się na różne tematy (duży zasób słownictwa, poprawna intonacja i wymowa, właściwe struktury gramatyczne)
- bezbłędne i spontaniczne reaguje w sytuacjach dnia codziennego, swobodny dialog, udział w dyskusjach na dany temat
- bierze udział w konkursach językowych
- wykonuje zadania dodatkowe
- używa różnorodne formy i struktury gramatyczne; uczeń wykazuje się znajomością słownictwa wykraczającego poza materiał poznany na lekcjach (samodzielna praca ze słownikiem).
- Uczeń spełnia kryteria na ocenę bardzo dobrą oraz prezentuje efekty samodzielniej pracy wynikające z indywidualnych zainteresowań językiem angielskim.