Program nauczania języka angielskiego. Kurs kontynuacyjny (III.1) w klasach 1-3 gimnazjum zgodny z nową podstawą programową obowiązującą od 2012 roku | Magdalena Kębłowska |
Smart Time 3
Virginia Evans, Jenny Dooley
Uczeń powinien posiadać na każdej lekcji zeszyt przedmiotowy, podręcznik i zeszyt ćwiczeń oraz materiały dodatkowe, jeśli były wcześniej udostępnione
Ocenianiu bieżącemu podlegają:
a) wypowiedzi ustne - odpowiedzi z bieżącego materiału
-ocenie podlega poprawność wymowy, odpowiedni dobór i zakres słownictwa, poprawność i zróżnicowanie struktur gramatycznych,
b) prezentacje
-zawierają opis wydarzeń z opowiadania lub lektury, opis postaci z lektur, biografie wybranej osoby, opis ciekawego wydarzenia lub zjawiska,
-przygotowane są przez uczniów chętnych.
2. Prace pisemne:
a) testy gramatyczne, strukturalne, leksykalne ( 40 minut)
-obejmują większą partię materiału ( zawsze po każdym rozdziale podręcznika ) zawierają różnorodne ćwiczenia i techniki znane uczniom, zapowiedziane są przynajmniej tydzień wcześniej, potwierdzone wpisem do dziennika,
-w punktacji ćwiczeń uwzględniana jest poprawność pisowni, poprawność stylistyczna, umiejętne zastosowanie struktur gramatycznych, zakres słownictwa,
- liczba w semestrze - dwa do cztery,
b) kartkówki ( 10 - 15 minut)
-obejmują trzy ostatnie tematy lekcyjne, nie wymagają zapowiedzi,
-ocenianie punktowe ( jak w przypadku testów gramatycznych),
-liczba w semestrze - trzy do pięciu
3. Praca na lekcji - aktywność:
-oceniana stopniem lub plusem ( pięć plusów ocena bardzo dobra) w zależności od stopnia trudności oraz poprawności odpowiedzi.
4. Praca domowa uczniów:
-sprawdzana jest na każdej lekcji, przy odpowiedzi lub jako kartkówka zawierająca analogiczne przykłady,
-w przypadku wypracowania sprawdzana i oceniana jest nie później niż w ciągu tygodnia,
-oceniana jest poprawność gramatyczno-leksykalna, organizacja tekstu, interpunkcja.
5. Wytwory pracy ( wykonane pomoce, rysunki, makiety, krzyżówki):
-oceniane są stopniem w zależności od estetyki, wkładu pracy, pomysłowości.
6. Umiejętności komunikacyjne ( praca w zespole):
-oceniane stopniem lub plusem ( pięć plusów ocena bardzo dobry) w zależności od stopnia trudności, poprawności odpowiedzi oraz umiejętności zastosowania strategii kompensacyjnych, prace nad projektem ( wspólne działania zmierzające do jednego celu, jakim jest wykonanie pracy zbiorowej).
Informacje o postępach ucznia, jego mocnych i słabych stronach nauczyciel przekazuje rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego, w czasie dnia otwartego oraz przez wychowawcę.
Ocenianiu bieżącemu podlegają:
a) wypowiedzi ustne - odpowiedzi z bieżącego materiału
-ocenie podlega poprawność wymowy, odpowiedni dobór i zakres słownictwa, poprawność i zróżnicowanie struktur gramatycznych,
b) prezentacje
-zawierają opis wydarzeń z opowiadania lub lektury, opis postaci z lektur, biografie wybranej osoby, opis ciekawego wydarzenia lub zjawiska,
-przygotowane są przez uczniów chętnych.
2. Prace pisemne:
a) testy gramatyczne, strukturalne, leksykalne ( 40 minut)
-obejmują większą partię materiału ( zawsze po każdym rozdziale podręcznika ) zawierają różnorodne ćwiczenia i techniki znane uczniom, zapowiedziane są przynajmniej tydzień wcześniej, potwierdzone wpisem do dziennika,
-w punktacji ćwiczeń uwzględniana jest poprawność pisowni, poprawność stylistyczna, umiejętne zastosowanie struktur gramatycznych, zakres słownictwa,
- liczba w semestrze - dwa do cztery,
b) kartkówki ( 10 - 15 minut)
-obejmują trzy ostatnie tematy lekcyjne, nie wymagają zapowiedzi,
-ocenianie punktowe ( jak w przypadku testów gramatycznych),
-liczba w semestrze - trzy do pięciu
3. Praca na lekcji - aktywność:
-oceniana stopniem lub plusem ( pięć plusów ocena bardzo dobra) w zależności od stopnia trudności oraz poprawności odpowiedzi.
4. Praca domowa uczniów:
-sprawdzana jest na każdej lekcji, przy odpowiedzi lub jako kartkówka zawierająca analogiczne przykłady,
-w przypadku wypracowania sprawdzana i oceniana jest nie później niż w ciągu tygodnia,
-oceniana jest poprawność gramatyczno-leksykalna, organizacja tekstu, interpunkcja.
5. Wytwory pracy ( wykonane pomoce, rysunki, makiety, krzyżówki):
-oceniane są stopniem w zależności od estetyki, wkładu pracy, pomysłowości.
6. Umiejętności komunikacyjne ( praca w zespole):
-oceniane stopniem lub plusem ( pięć plusów ocena bardzo dobry) w zależności od stopnia trudności, poprawności odpowiedzi oraz umiejętności zastosowania strategii kompensacyjnych, prace nad projektem ( wspólne działania zmierzające do jednego celu, jakim jest wykonanie pracy zbiorowej).
Informacje o postępach ucznia, jego mocnych i słabych stronach nauczyciel przekazuje rodzicom za pomocą dziennika elektronicznego, w czasie dnia otwartego oraz przez wychowawcę.
Prezentacje multimedialne,projekty,referaty, plakaty.
Liczba nieprzygotowań w semestrze 3, każdy kolejny brak pracy domowej lub brak zeszytu czy ćwiczeń odnotowany jest oceną niedostateczną. Warunki poprawy lub zaliczania prac klasowych: Każdą pracę klasową można poprawić lub napisać(jeśli nie pisano jej w terminie) w ciągu dwóch tygodni od terminu oddania pracy przez nauczyciela.
mimo minimalnych predyspozycji językowych uczeń stara się czegoś nauczyć, wykazuje chęć wykonania ćwiczeń, pracuje, aby udowodnić, że potrafi zdobyć się na wysiłek