Informatyka dla ciebie-program nauczania informatyki w gimnazjum.
Autor: Ewa Filinowicz
Wydawnictwo: Nowa Era
Dla uczniów zainteresowanych informatyką, chcących brać udział w konkursach informatycznych :
1. Borowiecka, Borowiecki, Chechłacz, Jochemczyk, Samulska,
Konkursy Informatyczne LOGIA i miniLOGIA 2002/3 - 2007/08; Wyd. OEIiZK 2008
2. Maciej Groszek, ABC Access 2007 PL; Wyd. Helion
I trymestr (10 h)
Organizacja pracy. Planowane zagadnienia. Regulamin (1 h)
Kalkulator naukowy-obliczenia statystyczne (2 h)
PowerPoint-Prezentacja o św. Hieronimie (3 h)
Algorytmy (3 h)
Algorytmy-SPRAWDZIAN (1g)
II trymestr (11 h)
Logo-procedury z parametrem (3 h)
Logo-SPRAWDZIAN (1 h)
Elementy VisualBasic (4 h)
Excel-wykresy (2 h)
Excel-SPRAWDZIAN (1 h)
III trymestr (10 h)
Excel-tworzenie testu wyboru (2 h)
Access-wprowadzenie do baz danych (3 h)
Access-SPRAWDZIAN (1 h)
Access-operacje bazodanowe (3 h)
Access-SPRAWDZIAN (1 h)
sprawdzian przeprowadzony na lekcji (30 lub 40 minut),
ocena pracy wykonanej na lekcji,
ocena dodatkowej pracy wykonanej w domu,
ocena udziału w konkursach informatycznych.
wrzesień- ocena pracy kalkulator naukowy
październik- ocena prezentacji o św. Hieronimie
listopad- sprawdzian: algorytm Euklidesa
grudzień- sprawdzian: logomocja
styczeń- ocena pracy kalkulator1.ppt
luty- ocena pracy kalkulator2.ppt
marzec- sprawdzian: Excel
marzec- ocena pracy test wyboru
maj- sprawdzian: bazy danych 1
czerwiec- sprawdzian: bazy danych 2
Ocenę dopuszczającą otrzymuje uczeń, który nie opanował w pełni wiadomości i wymagań zawartych w podstawie programowej, braki te jednak nie przekreślają możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy, z pomocą nauczyciela uczeń potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę
Ocenę dostateczną otrzymuje uczeń, który opanował podstawowe wiadomości i umiejętności określone podstawą programową.
Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który opanował wiadomości i umiejętności określone programem nauczania, ale opanował je na poziomie przekraczającym podstawę programową.
Ocenę bardzo dobrą otrzymuje uczeń, który opanował pełny zakres wiedzy i umiejętności określony programem nauczania i biegle posługuje się zdobytą wiedzą.
Ocenę celującą otrzymuje uczeń, który:
- samodzielnie i twórczo rozwija własne uzdolnienia,
- proponuje rozwiązania nietypowe,
- rozwiązuje zadania wykraczające poza program nauczania pierwszej klasy,
- bierze udział i uzyskuje znaczące wyniki w konkursach informatycznych na szczeblu pozaszkolnym.
Centrum Nauki Kopernik (Laboratoria)